جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ آذر ۸, چهارشنبه

برای جلوگیری ازورشکستگی کامل مالی رژیم اسد

روسیه 240 تن اسکناس چاپ شده به دمشق ارسال کرد

دبی-العربیه .نت فارسی

پس از شدت گرفتن بحران در سوریه براثر اعتراضات گسترده مردم این
کشور دولت روسیه به منظور کمک به رژیم اسد در برابر فشارهای بین المللی، بیش از 240 تن اسکناس چاپ شده به سوریه تحویل داده است.

این اسکناس ها با هدف جلوگیری از متلاشی شدن اقتصاد سوریه و همچنین پرداخت دستمزد عقب افتاده ارتش که از سال 2011 با مردم این کشور در حال جنگ است ، چاپ و ارسال شده است.


روزنامه بریتانیایی "تایمز" در این باره نوشت:" رفت و آمد مسولان دو کشور و حرکت پروازهای دمشق- مسکو پس از آغاز اعتراضات مردمی سوریه نشان می دهد که بزرگترین حامی رژیم اسد ، دولت روسیه است و در واقع مسکو دراین زمینه از حامی اصلی آن یعنی ایران نیز پیشی گرفته است."


پس ازاینکه اتحادیه اروپا تحریم های مالی علیه رژیم بشار اسد اعمال کرد روسیه به چاپ این اسکناس ها مبادرت ورزید.


مسکو همچنین با تحریم مالی علیه دمشق مخالفت کرده و به نقل و انتقال پول مانند تهیه ارز خارجی برای رژیم سوریه عمل کرده است.


اتحادیه اروپا از تاریخ 18 ژانویه 2012 اعلام کرد هرگونه فروش ، تامین یا انتقال اسکناس های جدید به سوریه به طور مستقیم یا غیر مستقیم ، ممنوع است.


روزنامه تایمز در گزارش خود می افزاید سوریه دارای یک ملیون کارمند دولتی است که با آغاز اعتراضات در این کشور ، دولت این کشور در پرداخت به موقع حقوق آنها ناتوان مانده بود اما اکنون به نظر می رسد اسکناس های روسیه این مشکل را به طور موقت حل کند.


گفتنی است که پس از آغاز اعتراضات مردم سوریه در مارس 2011 این کشور شاهد تورم شدید بوده است به طوری که ارزش ارز داخلی در برابر ارز های عمده خارجی حدود بشدت کاهش یافته است.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر