جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۲ مرداد ۸, سه‌شنبه

من "ایرانی" نیستم زیرا که........؟؟؟ نوشته: يوسف يعقوب الاحوازى


ما ساکنان جغرافیای سیاسی واقع بین کشورهای عراق وترکیه وپاکستان وافغانستان که از سمت شمال با کشورهای تازه استقلال یافته اتحاد جماهیر شوروی همسایه هستیم واز طرف جنوب با کشورهای عربی هم مرزیم،در کشوری بنام "ایران" زندگی میکنیم ولی نمیتوان همه ما را "ایرانی کامل" به حساب اورد!!!!!!. در این کشور"پهناور" قومیتها وملل مختلفی زندگی میکنند که به نسبتهای متفاوتی از حق ایرانی بودن برخوردار هستند!!!!!! حتی بعضیها مانند من "عرب" اصلا ایرانی نیستند!!!! لکن دولت علیه ایران به ما لطف روا داشته وشناسنامه ایرانی به ما داده اند،البته انها از اینکه به من وهموطنانم شناسنامه ایرانی داده اند خوشنود نیستند ولی خوب چه میشود کرد،هزاران سال است که ایل وتبار من در محدوده جغرافیائی جنوب وجنوب شرقی ایران زندگی میکنند،ضمنا ما مردم عرب میلیونها نفر هستیم ونمیتوانند ما را بیرون بیندازند والا وجود ما در این"مرز پرگهر" از دید ایرانیان "درجه یک" اضافی است!!!!!!!!!.
ممکن است پرسیده شود که چگونه می توان ایرانی بودن را "امتیاز بندی" کرد وایا میشود معیاری برای سنجش درصد "خلوص" ایرانیها یافت؟؟؟؟!!!!!!.
پاسخ بسیار ساده است ایرانیهای "اصیل" را میتوان در دو طیف جداگانه طبقه بندی نمود اول انانکه به دین "اسلام" اعتقادی ندارند وانرا عامل نابودی وزوال "امپراطوری" ایران باستان میدانند!!! واین ایران "فره وشی" را بعنوان وارث ان امپراطوری مقدس مینامند، ومعتقدند که سزاوار است ایرانیان با توجه به "نبوغ ذاتی" خویش،  بکوشند بار دیگر نام "کورش کبیر"را زنده سازند وکسب قدرت نمایند تا با شکست دادن "نوادگان اهریمن"جهان را مسخر پیروان "انگرمینئو" نمایند!!!!!!.

وگروه دوم انانکه بظاهر "داعیه اسلام" دارند که با تبلیغ ایده انحراف مسلمانان از اسلام اصیل سعی در گسترش ان به "شیوه اصیل ایرانی" دارند که بر اساس ان انان میتوانند با ادعای محبت "اهل بیت پیامبر"و برائت از "دشمنان موهومشان" وبا دعوت جهانیان به اسلام "ناب محمدی" که اسلامی کاملا ایرانی و"ابتکاریست" ابتدا مرزهای عقیدتی را در نوردند وسپس بدینوسیله جهانگشائی نمایند!!!!!!.
این دو گروه ایرانیهای اصیل گرچه در ظاهر اختلافات فراوانی با هم دارند ولی نقطه اشتراکشان در قبول "برتری نژادی" ایرانیان وداعیه جهانگشائی داشتن ولزوم اذعان به این برتری توسط دیگران انان را به متحدینی قابل اعتماد برای همدیگر تبدیل نموده وهیچگاه دعواهای فی ما بین را به حد "دشمن شاد کن" نمیرسانند، لکن همگان میدانند که همیشه یک "جنگ زرگری" دائمی به جهت منافع سرشار فی مابین دارند!!!!!!!!.
تعلق این دو گروه ایرانیان اصیل به باصطلاح "نژاد پاک اریا" انان را از دیگر مردم ساکن جغرافیای سیاسی ایران "متمایز" میسازد، وانان را در صدر هرم نسبت "ایرانیت" قرار میدهد و بر این اساس است که انان همیشه از امتیازات 100% حقوق شهروندی برخوردار هستند. افراد این دو گروه کلا خویش را به ملت "فارس"(پارس) نسبت میدهند وهمیشه مفتخرند که فارس اصیل(بخوانید ایرانی اصیل)میباشند،انان به نوعی همه نخبگان(حتی هنرمندان وشاعران)  ودولمتردان ایرانی هستند که گستره های فرهنگی اقتصادی سیاسی ونظامی کشور را تحت کنترل خود دارند،وبه هیچ احدی بجز فارسهای اصیل (ودر مرتبه پائین تر استحاله شده های کاملا "ایزوله شده" وبریده از اصول غیر فارس خود)اجازه حضور وبروز نمیدهند!!!!!!!!!
در مراتب بعدی وبی تعارف در "نظام طبقاتی" کنونی ایران که بر گرفته از همان نظام منفور طبقاتی و"کاستی" دوران هخامنشیان وساسانیان میباشد،ملل "غیر فارس" قرار میگیرند،که به فراخور حال هرکدام جایگاهی در این هرم ننگین نژادی دارند!!!این ملیتها واقوام با احتساب دوری ونزدیکی نژادی ویا اعتقادی به ملت فارس میتوانند درچینش ناهمگون این هرم "نکبت بار" بالا وپائین شوند،من باب مثال ملت "لر" که گویا فارس به حساب می ایند ،فارس بودنشان چندان چنگی به دل نمیزند وانان را قاعدتا باید "فارس درجه 2" به حساب اورد،واین مردم نجیب تا موقعی که در لرستان وبختیاری ساکن هستند فارس به حساب نمی ایند،منتها اگر وارد اصفهان یا شیراز یا تهران گشتند ممکن است بعد از یکی دو نسل وقتی تمام خصوصیات یک لر ازجمله گویش وپوشش مخصوص خود را فراموش کردند ممکن است فارس شوند (نه اصیل) ولی در بهترین شرایط تنها میتوانند سربازان خوبی برای فتوحات ویا دفاع از شهروندان "پرسیا" باشند!!!!ملت کورد هم که گویا پیوندهائی با نژاد اریا دارند،میتوانند تا حد معقولی (نه کاملا) ایرانی باشند به شرط انکه مذهبشان "سنی" نباشد،زیرا این امر با اعتقادات طیف وسیعی از ایرانیان اصیل منافات دارد همچنین انان باید به تمامی از زبان ولباس محلی خویش کاملا صرف نظر کنند وگرنه هیچگاه نخواهند توانست از حقوق شهروندی برابر با ایرانیان درجه 1 برخوردار شوند!!!! وهمچنین ملت تورک نیز میتوانند تا حدودی ایرانی باشند زیرا خواستگاه مذهب شیعه که امروزه دست اویز مهم شووینیسم مذهبی حاکم است، از مناطق "ازری نشین" نشین سرچشمه میگیرد،به شرط انکه تورکهای مذکور از فرهنگ "تورانی" خویش کاملا مبرا باشند وگرنه پیروان "کیکاووس" انانرا به حریم خویش راه نمیدهند وتا موقعی که به تارموئی ازفرهنگ ازری خویش وصل باشند امیدی به پذیرفته شدن انان درطبقه حاکم فارس نیست!!!!!! حتی ملت بلوچ هم میتواند تا حدودی ایرانی باشد زیرا "رستم دستان" طبق افسانه ها از ان حوالیست ولی البته نمیشود تنها به این دلیل بلوچها را به جایگاه رفیع پارسها رساند!!!!! وانان کماکان باید به کرمان ویا یزد بروند وپس از چند نسل یزدی یا کرمانی بودن که رگ وریشه بلوچشان را بخشکاند،ممکن است ایرانی اصیل شوند!!!!شمالی ها وترکمن ها نیز دست کمی از باقی ملیتهای درون ایران ندارند وانان هیچگاه نتوانسته ونخواهند توانست که تفکر شووینیستهای حاکم را که همیشه به انان به دیده پائین تر نگریسته اند،اقناع نمایند که انان هم از "نژاد پاک" حضرات هستند،پس طبیعت زیبای شمال تنها جاذبه ان دیار باقی میماند که سالها مورد تعدی وتجاوز قومیت مرکز نشین قرارگرفته و طراوت وزیبائیش را از دست داده است، انان به این هم بسنده نکرده وبا جوکهای "موهن" این اقوام نجیب ومهماندوست را تحقیر میکنند!!!!!!!!!!!!!!
واما من که اول گفتم "حسابم جداست"عرب هستم ونه تنها هیچ ربطی به نژاد اریا ندارم،بلکه قوم من باعث سقوط اخرین امپراطوری پارسی در جنگ"القادسیه" وبرهم چیده شدن بساط نظام ستم شاهی وطبقاتی انان بوده اند!!!!!!!! انان از من وقوم من"متنفر" هستند وهیچگاه نخواهند توانست ملت عرب را ببخشند،انان به ملت من به بدترین شکل ممکن توهین میکنند،القابی مانند "سوسمار خوار" و"ملخ خوار"و یا "بیابانی" و"پاپتی" در فرهنگ وگویش عامیانه انان همیشه مترادف عرب بوده وهست واز دید انان خونخوارانی مانند چنگیز واتیلا ویا تیمورلنگ که فجایع بیشماری در ایران ببار اورده اند،قابل بخشش هستند ولی اعرابی که به دستور پیامبر خدا ودر وهله اول به جهت دفاع از خویشتن در برابر سپاه عظیم ساسانی که نابودی اعراب مسلمان را در سر میپروراند به ان هجوم اوردند ولشکر انان را تار ومار نمودند،وطومار نظام ننگین کاستی وطبقاتی را در هم پیچیدند،قابل گذشت نیستند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
من گرچه شناسنامه ام ایرانیست ولی انان به من جنوبی نشین به دیده دشمن مینگرند زیرا که ملیت من عربیست!!!!انان براین باورند که من برای ایرانی شدن باید تمامی ریشه ها وتعلقاتم به تاریخ وفرهنگ عربی را نه تنها فراموش بلکه انکار نمایم!!!!!! به همین دلیل است که انان وپس از تصرف سرزمینم درسال 1925واسارت شیخ خزعل اخرین فرمانروای وطنم،نام سرزمینم را که "عربستان" ویا "الاحواز" بود به نام جعلی "خوزستان" تغییر دادند وتمامی شهرها وحتی روستاهای وطنم را تغییر نام دادند!!!!!!درحالی که وقتی گیلان ومازندران را تصرف کردند و"میرزا کوچک خان" را به شهادت رساندند،هیچگونه نام و محلی را تغییر ندادند!!!ویا وقتی به تبریز هجوم اوردند وجمهوری ازربایجان را متصرف شدند ومرحوم "پیشه وری" را کشتند هیچگونه تغییری در اسامی بوجود نیاوردند!!!!!!! درمورد کردستان وپس از تصرف جمهوری مهاباد وقتل مرحوم" قاضی محمد" نامها ونشانها تغییری نیافت!!!!!!!!! ولی در مورد وطنم قضیه طور دیگری بود،انان هیچگونه شرم وحیائی در مورد اینکه اسامی دهکوره های وطنم را نیز تغییر دهند نداشتند،کار بدانجا کشید که حتی اسامی عربی را منع کردند واسامی فامیلی را "پور" ویا"نژاد" وبعضا"زاده" و..........اضافه نمودند تا شکل وشمایلی فارسی داشته باشد واز رنگ وبوی عربی فاصله بگیرد!!!!!!!.
نه من ایرانی نیستم !!!!!!!! اگر بگویم ایرانی هستم خویشتن را گول زده ام!!!!!!!!!!!!!!! من تنها شناسنامه ام ایرانیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
من چگونه میتوانم ایرانی باشم درحالی که انان سعی در "محو هویتم"  دارند من چگونه میتوانم ایرانی باشم در حالی که انان مرا"دشمن میپندارند"!!!!!!!!!!!!!!!!!!و دودمان مرا به دیده تحقیر مینگرند!!!!!!!!.
اگرعرب ایرانیست چرا هیچگاه در طی عمر 80 ساله(پیش از ان پرسیا بوده) کشوری بنام ایران هیچ عربی رئیس جمهور یا نخست وزیر نشده است!!!!!!؟؟؟؟نخست وزیر پیشکش، اگر عرب ایرانیست چرا تاکنون هیچ عربی وزیر نشده است!!!!!(شمخانی پاسدار را مثال نیاورید که او  در حق مردم عرب جنایات زیادی انجام داد و ملت عرب الاحواز او را از خود نمیداند)؟؟؟؟؟!!!!!اگر عرب ایرانیست چرا اجازه نمیدهید حداقل استاندار شود؟؟؟؟!!!! اگر عرب ایرانیست چرا اجازه نمیدهید "خلبان" شود؟؟؟!!!فقر ومحرومیتی که در وطن ثروتمندم(الاحواز) بیداد میکند،ناشی از چیست؟؟؟؟؟؟!!!!!.
من چگونه میتوانم ایرانی باشم در حالی که نمیتوانم برای فرزندم اسمی "عربی" انتخاب کنم فقط به این سبب که این اسم در فرهنگ لغات فارسی بیگانه است؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!.
من چگونه میتوانم ایرانی باشم در حالی که اجازه انتشار روزنامه عربی را ندارم وهرگز نمیتوانم" شب شعر" عربی (غیر دولتی) داشته باشم!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟.
من چگونه میتوانم ایرانی باشم در حالی که پوشیدن "دشداشه وچفیه" عربی و حضور در ادارات ویا مدارس با ان جرم تلقی میگردد وغیر قانونی است؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!.
سالهاست محروم از اموزش به "زبان مادری"هستیم وسالهاست  به اموزش به زبان فارسی که برایمان بیگانه است،مجبوریم!!!!! افت اموزشی فرزندان ما وعقده های فروخورده وبغضهای در گلو مانده انان در کلاسهای درس به علت ناتوانی در رقابت با دانش اموزان فارس زبان به گردن کیست؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!.
ایا میتوانم خویش را ایرانی بدانم در حالی که هیچگونه مشارکتی در فرهنگ واقتصاد وسیاست ایران ندارم!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ درکشوری که همه چیز بنام فارس ویا پارس"اقلیت" است(فارسها تنها 35%مردم ایران هستند) وهیچ نام ونمودی از"اکثریت" غیر فارس وجود ندارد، ایا این فریب نیست که مرا ایرانی بنامند ومن سرخوش از اینکه شناسنامه ای به من داده اند ابلهانه در گوشه ای نظاره گر بنشینم وفقط شاهد تاراج ثروتهای خدادای سرزمینم توسط اشغالگران باشم!!!!؟؟؟؟؟؟سرزمینی که سالهاست با "صادرات نفتی" خوراک عیاشیها وخوشگذرانیهای تهرانیها وشیرازیها واصفهانیها ودیگر شهرهای فارس نشین را تآمین نموده وجز دود والودگی صنعتی نصیبی نداشته است!!!!!!!!!!!!!!!!.
ایا این سالوس ودغل کاری نیست که به اسم اینکه من ایرانیم وبرای حفظ تمامیت ارضی ایران (که من هیچگونه نفع وخیری از ان ندیده ام) فقط به جهت اینکه کاغذ پاره "تابعیت"گرفته ام، باید دم فرو بندم ودو دستی سرمایه های وطنم را تقدیم غارتگران نمایم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
نه خیر من ایرانی نیستم ونخواهم بود!!!!!!!!!!!!! اگر بنا بر این باشد که وطنی اختیار کنم،هیچگاه در جغرافیای زور وتزویر ایران "شهروند" نخواهم شد!!!!!!!!!!کل"جهان"  سرای من است وهر کجا امنیت وکرامتی بیابم همانجا وطنم خواهد بود!!!!نه خیر من ایرانی نیستم و نمیخواهم نوادگانم تجربه تلخ مرا تکرار کنند!!!!!!!!! اری، در این نظام فاشیستی طبقاتی تنها بالانشينان حاكم و ابلهان احساس کرامت وارامش خواهند داشت، زیرا که انان بیتفاوت هستند و اساسا هیچگونه احساسی ندارند!!!!!!!!!!!.
یوسف یعقوب الاحوازی
24/07/2013
yousef.mazraeh@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر