جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۷, چهارشنبه

تبریز: تبلیغات وسیع رژیم اسلامی برای یافتن کار و مهاجرت اجباری به تهران!

گوناز تی وی: رژیم اسلامی ایران که به طرق مختلف به مهاجرت اجباری تورک های آذربایجان جنوبی به مناطق مرکزیدرصد دامن می زند، به تازگیها اقدام به عملی نمودن این سیاست خود و تبلیغات وسیع در شهر تبریز در این راستا نموده است. رژیم مرکزگرا و فارس محور اسلامی ایران، با تخصیص ناعادلانه اعتبارات، عدم سرمایه گذاری های کلان اقتصادی، چپاول معادن غنی منطقه، بی توجهی به پتانسیل های طبیعی و انسانی، گماردن مدیران نالایق، سنگ اندازی و ممانعت از سرمایه گذاری بخش خصوصی و خارجی، عدم ارائه امکانات و تسهیلات لازم به تولیدکنندگان و تجار و ... سال هاست که به طور سیستماتیک محرومیت های عظیمی را در آذربایجان جنوبی سبب شده است. نتیجه این محرومیت ها نیز مهاجرت گسترده جوانان جویای کار و متخصص آذربایجانی به مناطق مرکزی و به خصوص شهر تهران بوده است.
به گزارش گوناز تی وی، رژیم اسلامی علاوه بر سیاست های فوق الذکر که به طور نامرئی و غیر مستقیم به استعمار آذربایجان جنوبی انجامیده است، اخیرا از طریق شرکت های وابسته به سپاه پاسداران به توزیع گسترده تراکت های تبلیغاتی مشکوکی در سطح تبریز مبادرت ورزیده است.
این تراکت ها که هم در میادین و خیابان های مرکزی شهر به طور دستی توزیع می شود و هم به طور گسترده در اکثر خیابان های تبریز بر دیوارها و محل های ویژه نصب تبلیغات چسبانده شده به طور علنی جوانان جویای کار تبریز را به مهاجرت اجباری به تهران تشویق می کند.
در یکی از این تراکت ها شرکت مربوطه جذب نیروی کار به میزان 200 نفر در رستوران و تالار و سفره خانه سنتی، و نیز 150 نفر جهت نگهبانی و آبدارچی و یا کارگر ساده با حقوقی بین 700 هزار تا 1 میلیون و 200 هزار تومان را در تهران ادعا نموده است.
به گفته شاهدان عینی بسیاری از جوانان تحصیل کرده جویای کار که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های گوناگون فارغ التحصیل شده اند، برای ثبت شماره تلفن این شرکت و تماس با آن در برابر محل های نصب این آگهی ها ازدحام نموده اند.
معضل بیکاری جوانان تحصیل کرده آذربایجان جنوبی در 3 دهه گذشته و در اثر سیاست های مرکزگرای رژیم اسلامی همواره روند صعودی داشته است.
فروردین ماه امسال نیز بنا به اخبار منتشره، بیش از 30 درصد از فارغ التحصیلان دامپزشکی در آذربایجان شرقی بیکار بوده اند. این امر در بسیاری از رشته ها و تخصص های دیگر نیز صدق می کند.
علاوه بر بیکاری فارغ التحصیلان،  بیکاری زنان نیز در آذربایجان جنوبی از معضلات مهم به شمار می رود. فرماندار تبریز روز دوشنبه 21 بهمن ماه سال گذشته با اشاره به لزوم ریشه یابی و علت یابی مشکلات بانوان در حوزه های مختلف گفته بود:" 8/11 درصد شاغلین شهرستان تبریز را زنان تشکیل می دهند و این در حالی است که این رقم در شیراز حدود 40 درصد است."
رحیم شهرتی فر در جلسه کارگروه امور بانوان این شهرستان با اشاره به لزوم ریشه یابی و علت یابی مشکلات بانوان در حوزه های مختلف با مقایسه تطبیقی آمار بانوان شاغل تبریزی نسبت به سایر کلانشهرها گفت: "نسبت زنان متخصص در اصفهان و شیراز به جمعیت به ترتیب 37.55 و 39.45 درصد است.
گفتنی است طبق آخرین آماری که مرکز آمار ایران در وب سات رسمی خود منتشر کرده است، میانگین بیکاری پاییز امسال در استان اردبیل 12.6 ، در استان زنجان 11.9 درصد، در آذربایجان غربی 10.8 درصد و در آذربایجان شرقی 8 درصد است و نشان می دهد که بیکاری در این مناطق بسیار گسترده است و می تواند پیامدها و ناهنجاری های اجتماعی بسیاری را تولید کند.  این آمار در 3 ماه منتهی به سال 93 روند صعودی به خود گرفته بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر