جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۳ بهمن ۳, جمعه

پیام‌های رهبران جهان به مناسبت درگذشت ملک عبد الله

دبی-العربیه.نت فارسی
پس از اعلام درگذشت ملک عبد الله بن عبد العزیز توسط دیوان پادشاهی سعودی، پیام‌های تسلیت به این کشور از سوی رهبران، روسا و پادشاهان جهان به این کشور سرازیر شد.
برجسته‌ترین پیام‌ها در پی می‌آید:

اوباما: ملک عبد الله رهبری صادق و شجاع بود

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا، از ملک عبد الله بن عبد العزیز پادشاه سعودی که خبر درگذشتش بامداد یکشنبه اعلام شد، تمجید کرد و او را «دوستی امین و رهبری صادق» توصیف کرد که «تصمیم‌های شجاعانه‌ای در روند صلح خاورمیانه گرفت.»

اولاند: سیاست‌های ملک عبد الله تاریخ سعودی را برجسته کرد

فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه، در پیامی، ضمن عرض تسلیت به ملت و دولت سعودی، از روابط سعودی-فرانسوی تمجید کرد. او افزود که سیاست‌ها و دستاوردهای ملک عبد الله، تاریخ کشورش را به میزان بالایی برجسته کرد.

السیسی سفر خود را به داووس نیمه کاره رها کرد

عبد الفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر، سفرش را به سوئیس نیم تمام گذاشت و برای شرکت در مراسم خاکسپاری ملک عبد الله، راهی سعودی شد. السیسی همچنین با صدور بیانیه‌ای اظهار داشت: «سعودی و امت عربی، رهبری را از دست داد که از برجسته‌ترین فرزندانش بود. او دستاوردهای بسیاری برای ملت و امت خود داشت. تاریخ دستاورهای بسیار این فقید را در دفاع شریفانه، صادق و مخلص از مسائل جهان عربی و اسلامی ثبت خواهد کرد؛ دفاعی که با شرافت، صدافت و اخلاص صورت گرفت و در این راه، لباس حق، عدالت و شجاعت در سخن را به تن کرد.»
السیسی افزود: «مردم مصر مواضع تاریخی ملک عبد الله بن عبد العزیز-رحمه الله- را در قبال مصر و مردم آن فراموش نخواهند کرد؛ مواضعی که از روی حکمت و ایمان عمیق به ضرورت همکاری عربی و همراهی تلاش‌ها میان فرزندان دو امت عربی و اسلامی برای بالا بردنشان آن‌ها در سطح جهانی اتخاذ شد.»

عزای عمومی در اردن، فلسطین، امارات و بحرین

عبد الله دوم پادشاه اردن با قطع سفر خود با داووس سوئیس، اعلام کرد که برای مشارکت در مراسم تشییع پیکر ملک عبد الله بن عبد العزیز، به پادشاهی سعودی خواهد رفت. او همچنین اعلام ۴۰ روز عزای عمومی در اردن کرد.
محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، درگذشت ملک عبد الله بن عبد العزیز پادشاه سعودی را تسلیت گفت و سه روز عزای عمومی در سرزمین‌های فلسطینی اعلام کرد. رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی همچنین از «مواضع ارزشی ملک عبد الله و حمایت نامحدودش از فلسطین و ملت آن» تمجید کرد.
رئیس دولت امارات هم درگذشت ملک عبد الله بن عبد العزیز را تسلیت گفت و ۳ روز عزای عمومی همراه با پایین آوردن پرچم‌ها را اعلام کرد. او افزود که پادشاه درگذشته، با صداقت و اخلاص از مسائل جهان عرب و اسلام دفاع کرد.
پادشاه بحرین هم با تسلیت درگذشت پادشاه سعودی، ۴۰ روز عزای عمومی در بحرین اعلام کرد.
دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا هم ضمن تسلیت درگذشت ملک عبد الله بن عبد العزیز، او را پیشتاز در گفت‌و‌گوی میان ادیان توصیف کرد.
پادشاه مغرب در بیانیه‌ای گفت که ملک عبد الله زندگی خود را وقف مسائل امت عربی کرد.
نخست وزیر کانادا در پیام تسلیت خود، ملک عبد الله را مدافع سرسخت اسلام توصیف کرد.
نخست وزیر هند در پیام خود نوشت: «با درگذشت ملک عبد الله، یک قدرت هدایت کننده را از دست دادیم.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر