جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۱, دوشنبه

گرد و غبار شدید در عبادان و محمرة



رییس اداره محیط زیست عبادان میزان ذرات معلق و گرد و غبارهوای عبادان درصبح امروز شنبه را سه برابر حد مجاز اعلام كرد.

سید 'احمد موسوی آزاد' شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر میزان گردو غبار موجود در جو عبادان معادل 780 میكروگرم بر مترمكعب گزارش شده است .

وی از شهروندان عبادانى به ویژه سالمندان،كودكان، بیماران قلبی و ریوی و افراد مبتلا به آسم خواست حتی الامكان از رفتن به بیرون از منازل خودداری كنند.
رییس اداره هواشناسی عبادان گفت : تغییرات شدید فشار هوا در الاحواز و استانهای همجوار از سمت مركز و شمال غرب كشور عراق باعث وزش بادهای شدید و برخواستن گرد و غبار در عراق شده است.
وی اظهار داشت: جریانات هوا توده گرد و خاك را به الاحواز منتقل كرده است و این امر باعث وزش گردو غبار و آلود شده هوا در شهرستان های عبادان  و محمرة شده است.
'سعید ابراهیمیان' پیش بینی كرد كه این وضعیت تا اواخر امروز شنبه ادامه داشته باشد.
بر اساس این گزارش مدیر آموزش و پرورش عبادان طی دستوری مدارس عبادان را به دلیل وزش گردوغبار تعطیل اعلام كرد .
' حبیب الله رمضانی ' درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به علت گرد و غبار تمام مدارس در سه مقطع تحصیلی عبادان امروز تعطیل است

تحيلى از مركز اطلاع رسانى جبهه:
اقاى موسوى ازاد شما طبق سياستهاى اين نظام عمل مى كنيد.اين نظام اخوندى همشيه از قبول كردن هر مسوليتي هميشه و همه جا شانه خالى كرده و تمامى مشكلات را به كشورهاى همسايه ربط مى دهد.در قديم الزمان همين مردم عبادان كه بابت شورى اب اشاميدنى مقابل درب فرماندارى همان شهر تجمع كردند و خواستار بررسى وضع انها شدند به سرعت انگشت اتهام از قبيل ارتباط با مخالفين نظام و محارب با خدا به انها الصاق شد ولى در چند ماه اخير بازرسانى از همين نظام شورى اب كه مردم بى گناه عبادان از ان رنج مى بردند و شوري ان بيست برابر حد مجاز بود ,را ثابت كردند.
حالا همين سيناريو دوباره تكرار شده است و اين گرد و غبار را به عراق نسبت مى دهيم .اقاى موسوي ازاد شما خبر داريد كه اكثر تالابهاى بين المللى احواز توسط اين نظام و اعوان ان خشك شده است؟
ايا شما خبر داريد كه اين نظام با همكارى شركتهاى چينى 185 سايت نفتى در محدوده خفاجية و حويزة و جفير اول و ثانى ايجاد كرده و اكثر رودهايى كه زمانى مردمان ان روستاها از اين رودها امرار معاش مى كردند را خشك كرده است؟
ايا شما خبر داريد كه مسولان رده بالا بيش از 20 سد بر روى رودخانه كارون كه زمانى مركز رفت و امد بين المللى بود درست كردند و بس اب رود خانه شط العرب به قدري كم شده كه اب خليج عربى به ان وارد شده و خود به نوعى باعث صدمه زدن به اكو سيستم منطقه شده است؟
خدا مى داند كه بعد از چند سال مسولان اين نظام به اين نتيجه خواهند رسيد كه اين گردوغبار ناشى از خشكاندن بيشتر رودها و تالابها مردم ستم ديده الاحواز هست(البته اكر اين نظام باقى بماند كه با اين اوضاع رو به زوال رفتن اين نظام بيش از بيش شده است)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر