جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ تیر ۱۷, شنبه

با احتمال طرح بند 7 سازمان ملل متحد

کنفرانس دوستان سوریه بدون حضور روسیه، چین و ایران در پاریس برگزار می شود

دبی-العربیه.نت فارسی

سومین اجلاس کشورهای غربی و عربی، روز جمعه 7-6-2012 برای بررسی راه‌‌های کمک به مردم سوريه در پاريس برگزار می‌شود.

به گزارش العربیه به نقل از وزارت خارجه فرانسه ، این کنفرانس که به کنفرانس دوستان سوریه موسوم است، بدون حضور چین، روسیه و ايران برگزار می گردد.


بر اساس این گزارش وزیر خارجه فرانسه اعلام کرده است که 100 کشور از دوستان سوریه و اغلب نماینده گان احزاب و گروههای مخالف دولت سوریه نيز دراین نشست شرکت می کنند.


در این نشست قرار است برکناری بشار اسد و تسلیم قدرت به مخالفان نیز بررسی شود. همين امر موجب شده است كه ايران و روسيه و چین از حضور و مشارکت خودداری کنند.


وزیر خارجه فرانسه در این زمینه با اشاره به کارشکنی روسیه و چین درچارچوب شورای امنیت گفت: " ما در نشست ژنو به توافق رسیدیم که یک حکومت انتقالی بدون اسد تشکیل شود تا اداره امور کشور را به طور موقت تا برگزاری انتخابات به عهده گیرد ".


وزير خارجه فرانسه همچنین افزود:" دراين نشست گام‌های عملی و مشخص برای کمک به مردم سوريه و حمایت از مخالفان بشار اسد ونیز کمک به آنها در زمینه تکنولوژی ارتباطات برداشته شود".


در همین حال هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا با استقبال از برگزاری این اجلاس گفت:"در این نشست تلاش خواهیم کرد که فشارهای بیشتری برای برکناری بشار اسد وارد کنیم".


وی افزود:" اگر روسیه و چین در این زمینه ما را همراهی نکنند ما مجبور خواهیم شد که با استفاده از بند 7 سازمان ملل و شورای امنیت یعنی گزینه نظامی وارد عمل شویم".

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر