جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ مرداد ۳, سه‌شنبه

اعلام حمایت شورای همکاری از یمن در برابر دخالت های ایران

دبی-العربیه.نت فارسی
کشورهای عضو شورای همکاری روز دوشنبه 23-7-2012 پشتیبانی خود را از یمن در مقابل دخالت های ایران اعلام کردند.

عبد اللطیف بن راشد الزیانی دبیرکل شورای همکاری در بیانیه ای اعلام کرد: "کشورهای عضو شورای همکاری پشتیبانی خود را از تمام گام ها و تلاش های دولت یمن در مسیر برقراری امنیت و ثبات در این کشور و حمایت از حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و استقلال آن اعلام می کنند."

این بیانیه همچنین افزوده است: "کشورهای عضو شورای همکاری از تلاش های سازمان های امنیتی یمن که از فعالیت شبکه جاسوسی به ریاست یکی از فرماندهان پیشین سپاه پاسداران ایران که اقدام به فعالیت های جاسوسی در یمن و شاخ آفریقا با هدف بر هم زدن امنیت و ثبات در این منطقه می کند پرده برداشت، پشتیبانی می کنند."

پادشاهی سعودی، بحرین، امارات متحده عربی، قطر، کویت و عمان، شش کشور عضو شورای همکاری همچنین بر ضرورت پیش برد اصلاح سیاسی در یمن از راه گفت و گوی ملی و اصلاح قانون اساسی تاکید کردند.

در واکنش به کشف یک شبکه جاسوسی به نفع ایران در یمن فعالیت می کرد، دولت این کشور اعلام کرده بود در حال بررسی اقداماتی دیپلماتیک از جمله فراخواندن سفیر خود از تهران است.

عبد ربه منصور الهادی رئیس جمهور یمن هم در این باره گفته بود: "از برادران ايرانى خود در ايران انتظار عدم دخالت در امور داخلى يمن و رعايت حساسيت وضع فعلى مان را داريم. کشور ما هرگز در هيچ کشور دور يا نزديکى دخالت نکرده است. من از همين جا مى گويم ما را به حال خود رها کنيد. تا همين جا کافى است."

البته رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت امور خارجه ایران سه شنبه سخنان مسئولان یمنی مبنی بر دستگیری اعضای یک شبكه جاسوسی مرتبط با ایران در این كشور را بی اساس خواند و گفت : "طرح این ادعاها راه حلی برای مشكلات یمن نیست و مسئولین دولت یمن باید سخنان مردم خود را بشنوند و در جهت تحقق خواسته های آنها گام بردارند."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر