جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ دی ۴, دوشنبه

ایران برای دور زدن تحریم ها به عراق طلا می دهد و دلار دریافت می کند

به گزارش روزنامه بریتانیایی ''فایننشال تایمز''

دبی-العربیه.نت فارسی

روزنامه بریتانیایی ''فایننشال تایمز'' گزارش داده است که ایران برای تامین دخایر
ارزی خود، به عراق طلا می فروشد و دلار دریافت می کند.
این روزنامه در گزارش خود به افزایش ذخایر طلای عراق اشاره کرده و می نویسد: ''این طلاها از سوی ایران به عراق داده می شود و در ازای آن ایران از عراقی ها دلار می گیرد.''

روزنامه ''فایننشال تایمز'' خاطرنشان کرده است: ''ذخائر طلای عراق از اکتبر سال جاری میلادی تا دسامبر از ۵ تن به ۳۰ تن افزایش یافته و به نظر می رسد ایران طلاهای دریافتی خود از ترکیه را درعراق تبدیل به دلار می کند تا خرج تامین نیازهای اقتصادی خود کند.''

این گزارش، عراق را متهم کرده است که با این اقدام، به جمهوری اسلامی ایران برای دور زدن تحریم های اعمال شده علیه این کشور کمک می کند. این تحریم ها به منظور مقابله با برنامه اتمی ایران اعمال می شود.

در همین راست ها سایت ''عصر ایران'' گزارش داده است که ایران در سال جاری دهها تن طلا به ارزش میلیارد ها دلار را با لیره دریافتی از صادرات نفت و گاز به ترکیه از بازار این کشور خریداری کرده و به ایران منتقل کرده است.

در پی تحریم های مالی و بانکی اعمالی از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا ورود مستقیم دلار به چرخه اقتصادی ایران ناممکن شده است و بانک های خارجی از بیم جریمه های تحریمی مراودات بانکی خود با ایران را به حداقل ممکن رسانده اند.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر