جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ آذر ۲۸, سه‌شنبه

حضور نماینده جبهه دمکراتیک مردمی احواز در کنفرانس ملی آزربایجان جنوبی در سوئد

حضور نماینده احواز و جبهه دمکراتیک مردمی احواز در کنفرانس ملی آزربایجان
جنوبی
در سوئد
در روز شنبه مصادف با 15 دسامبر 2012 کنفرانس ملی احزاب استقلال طلب ملت آزربایجان جنوبی با حضور اشخاص برجسته احزاب مختلف و نمایندگان جمهوری آزربایجان و نماینده پارلمان سوئد و دیگر اشخاص سیاسی و حقوقی در شهر مالمو برگزار گردید، که در خصوص ظلم و ستم حکومت شونیستی فارس بر ملت ترک و  تحقق آزادی و استقلال سرزمین آزربایجان جنوبی بحث و گفتگو شد و در این مراسم تلویزیون ترکی بوتون تی وی که به زبان ترکی پخش میشود افتتاح گردید.
در این مراسم نماینده جبهه دمکراتیک مردمی احواز ، که توسط حزب استقلال آزربایجان جنوبی دعوت شده بود، حضور داشت.
آقای رامین که نماینده جبهه دمکراتیک مردمی احواز در بخش روابط خارجی ملل غیر فارس در سوئد می باشد، به نیابت از دبیر کل جبهه دمکراتیک مردمی احواز پیام اتحاد و دوستی را به مناسبت روز استقلال و اشغال آذربایجان جنوبی قرائت نمود که با استقبال وسیعی از احزاب و شخصیتهای سیاسی آزربایجان جنوبی و جمهوری آزربایجان روبرو شد.
در این پیام جبهه دمکراتیک مردمی احواز از حق تعیین سرنوشت و استقلال آزربایجان جنوبی که جمعیتی بالغ بر 35 میلیون نفر میباشد حمایت کرده و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری مشترک با ملت آزربایجان جنوبی اعلام نمود.
همچنین از پیام احزاب آزربایجان جنوبی به آقای بان کی مون ، دبیر کل محترم سازمان ملل در خصوص اجرای رفراندوم برای استقلال آزربایجان جنوبی حمایت میکند و اشغال وحشیانه این سرزمین که در سال 1946 توسط حکومت شونیست فارس صورت گرفت را محکوم می نماید.
با توجه به صحبتهای وزیر خارجه حکومت غیر مشروع ایران در نشست اخیر در ترکیه که گفته بود 40 درصد ترک در ایران زندگی میکنند، نشان دهنده اعتراف آنها به اقلیت بودن فارسها  در جغرافیای سیاسی ایران می باشد 

  
مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی احواز
www.alahwaz.com
16_12_2012

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر