جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ بهمن ۳, سه‌شنبه

گوناز تی وی در مرکز سری جدید حمله های رسانه ای ایران

سری جدید حمله  رسانه‌های وابسته به حاکمیت در ایران، به «گوناز تی وی» (تلویزیون آذربایجان جنوبی) آغاز شد.

تابناک؛ وب سایت وابسته به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ محسن رضایی، در دوم بهمن ماه جاری خود مقاله‌ای را با عنوان «دولت باکو و ترکیه به جان ایرانیان افتاده اند» در بخش اخبار پر خواننده خود منتشر کرده است.
این نوشته نه تنها پر از تحریف های آگاهانه و پروپاگاندایی است، بلکه  پر از ترجمه های غلط  نیز هست. 

علاوه بر همه این کاستی های مغرضانه که تابناک خوانندگانش را احمق فرض کرده، پاراگرافی را به نقل از روزنامه انگلیسی زبان "تودی زامان" ترکیه به متن افزوده است  که در متن انگلیسی آن روزنامه وجود ندارد و بدین گونه، تابناک، امانت داری اسلامی خود را بنمایش گذاشته است. بدین سان، بخشی از این نوشته، به طور کامل دروغ و بخش دیگر نیز تحریف است.

در زیر به تحریف هایی که تابناک انجام داده، اشاره می شود:

یکم: تابناک به هیچ کدام از خواست های مردم آذربایجان جنوبی که از زبان موسس تلویزیون گوناز تی وی؛ احمد اوبالی و یا خود مردم آذربایجا جنوبی در استادیوم های ورزشی و در تجمعات عمومی، اعتراض ها و راهپیمایی ها، اعلام می دارند، اشاره نمی کند و عامدانه از کنار بیان و انعکاس خواست های مردم آذربایجان جنوبی می گذرد و آن چه را که  تابناک برای سیاه نمایی می خواهد و آرزو می کند را به گوناز تی وی و بنیانگذار آن نسبت می دهد.

  دوم: نام این تلویزیون "گوناز تی وی" که خلاصه " تلویزیون آذربایجان جنوبی" است ولی تابناک عامدانه آن را "تلویزیون آذربایجان" معرفی می کند. در حالی که "آذ تی وی" یا "تلویزیون آذربایجان" نام کانال دیگری در کشور جمهوری آذربایجان است و احمد اوبالی موسس آن نیست.

سوم: تابناک به خوانندگان نشان داده که این خبر داغ بوده و تازه از تنور دستگاه تحریف و دورغ تابناک بیرون آمده است  اما روزنامه "تودی زامان" ترکیه این مطلب را بیست و یک روز قبل منتشر کرده بود. از این جا معلوم می شود که یا اینترنت بسیار پیشرفته ایران خبرها را بعد از سه هفته به دست مسئولان ایرانی می رساند و یا دو ریالی آقای محسن رضایی بسیار کج است.

چهارم: محسن رضایی که سودای ریاست جمهوری بر ایران را دارد، از هم اکنون در دستگاه تبلیغاتی خود،  به سانسور و ترجمه غلط نام افراد هم اقدام کرده است. در این نوشته، از نام "احمد اوبالی" با عنوان "اوبال" یاد می شود که نشان می دهد، رضایی و همکارانش، با جامعه، فرهنگ و تاریخ آذربایجان، نام ها و نشان های این ملت، نا آشنا هستند .

پنجم:  محسن رضایی باید بداند که مشاوران و نویسندگان او، به وی اطلاعات غلط می دهند و اگر همین منوال ادامه یابد، او بازنده اصلی است. بخصوص که اگر او عرب هم نباشد، بزرگ شده عربستان (خوزستان) است و باید بداند که در چند زبان، بخصوص در زبان عربی و انگلیسی، مناطق جغرافیایی و شهرها مونث خطاب می شوند و اگر شهرها یا کشورهایی با هم "برادر" می شوند، در این زبان ها "خواهر" خوانده می شوند و مترجم یا نویسنده زبر دست باید به این اختلاف زبانی آگاه بوده و از ترجمه آن به " خواهر خوانده" در فارسی بپرهیزد. بنا بر این، باید  مترجم این متن تبلیغاتی،  "دوست و خواهر خوانده" در زبان انگلیسی در تودی زامان را به " دوست و برادر خوانده" ترجمه می کرد. تا با فرهنگ و زبان فارسی خوانا باشد.

ششم: همان طور که دستگاه تبلیغاتی عریض و طویل رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی  سخنان رئیس جمهور کشور مصر؛ محمد مورسی را تحریف و به دلخواه ترجمه کرد و به جای "سوریه" کشور "بحرین" را نشاند تا از همپیمان خود (سوریه) دفاع کرده باشد، تابناک هم در این نوشته، سخنان اوبالی را تحریف کرده وبه جای "سوریه"، "لیبی" را قرار داده است. اوبالی در مصاحبه با زامان گفته بود که "ایران به دلیل فضای سیاسی و اقتصادی کنونی، به زودی دچار یک جنبش از نوع "بهار عربی" خواهد بود که نمونه آن را در مصر و سوریه دیدیم".

هفتم: اوبالی و روزنامه تودی زامان از "ملت آذربایجان جنوبی" و ملل کرد، بلوچ، عرب، ترکمن  نام می برند ولی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی خواهد خود را با "ملت آذربایجان جنوبی"  درگیر کند تا مجبور به اعتراف به ضایع شدن حقوق آنان نشود. در نتیجه با نامیدن آنان به "قوم"، خود را از پیامدهای حقوقی و سیاسی موضوع رهانده است تا ساده ترین راه را برای فرار از این بن بست انتخاب کند و مثل همیشه ملت بودن آنان را انکار می کند و از آن ملل با عنوان "قوم" و "قومیت"" نام می برد. اوبالی به تودی زامان گفته است: ترک های آذربایجان در ایران از تبعیض حقوقی رنج می برند و از سوی دولت ایران دچار محرومیت هستند.

هشتم: اوبالی به تودی زامان گفته است که ارزش ریال ایران در "یک سال اخیر" به شدت سقوط کرده است اما دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، تشخیص داده که باید "یک سال" را "سال ها" نوشت تا نشان داده نشود که سقوط ارزش ریال در یک سال و آن هم شدید نبوده است و در چند سال به این وضع افتاده است. اوبالی گقته است که ارزش ریال ایران در اثر تحریم ها، به شدت ء در یک سال اخیرء صقوط کرده است.

نهم:  محسن رضایی به گفته های اوبالی اعتراض کرده و نشان داده که اوبالی نمی تواند به اطلاعات سری افشا نشده در ایران دسترسی داشته باشد و بداند که مقام های ایرانی دوازده میلیارد دلار از پول ملل ایران را دزدیده اند و به جیب زده اند. در حالی که اوبالی گفته است: اکنون بررسی و تحقیقی  در خصوص دوازده میلیارد دلاری که دولت از درآمد نفت اختلاس کرده، در حال انجام است. 

تابناک می تواند گفته اوبالی را انکار کند ولی نمی تواند انکار کند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی و به خصوص رئیس مجلس ایران بارها و به طور علنی از این موضوع بحث کرده اند. از طرف دیگر، این تنها اختلاسی نیست که راز مهر آن باز شده، بلکه یکی از صدها قلم اختلاس مالی هست که در دعواهای باندی درون حاکمیت افشا شده است. یکی از این افشاگری ها، موضوع اختلاس سه هزار میلیارد تومان هست که جریان محاکمه صوری آن از تلویزیون های حکومت پخش شد تا حکومت اعلام کند که با چنین فسادهایی مبارزه می کند ولی همه این ها، شگردهای حکومتی است و بس.

دهم:  یکی از موارد اتهامی و تحریفی سخنان اوبالی در تابناک، به رابطه ایران با گروه تروریستی "پ کا کا" بر می گردد. گوناز تی وی هشت ماه قبل، در برنامه های خود و با اشاره به اسناد و مدارکی که  بدست آورده بود، نشان داد که چند تن از فرماندهان  سپاه با سران این گروه و پژاک در کوه های"قندیل" دیدار کرده و ازآن ها خواسته اند تا به سوریه رفته و در آنجا علیه ترکیه بجنگند. طبیعتا، ایران هزینه های لازم را به آن گروه ها هم پرداخته است.

یازدهم:  از همه موارد بالا جالب تر این که تابناک برای دشمنی آشکار با آذربایجان شمالی پاراگرافی را به مصاحبه تودی زامان اضافه کرده است که بدین قرار است: این گزارش در پایان ‌آورده است، سال‌هاست تلاش‌هایی از سوی دولت باکو ـ که به لحاظ سوابق تاریخی بخشی از خاک ایران بوده ـ و ترکیه برای نوعی انتقام‌گیری از ایران بر سر مسائل گوناگون انجام گرفته است؛ تلاش‌‌هایی که تحریک به جدایی‌طلبی در میان قوم آذری زبان ایران، یکی از اصلی‌ترین سناریوهای آن است و استفاده از سایر ابزار ارتباطی در این مسیر شدت گرفته است؛ موضوعی که باید به شدت مورد توجه مقامات سیاسی، امنیتی و نظامی کشور واقع شود.  

دشمنی ایران با جمهوری آذربایجان

ایران با تمامی ارکان های سیاسی، نظامی، امنیتی، رسانه ای و مالی خود و از زمان کسب استقلال آذربایجان از اتحاد جماهیر شوروی، در جنگی اعلام نشده با استقلال جمهوری آذربایجان درگیر است و از وجود و حضور قدرتمند  این کشور در همسایگیش می هراسد و به طور دایم تلاش می کند تا جایگاه آذربایجان را در اذهان ملل ایران زهرآگین کند. برای همین منظور؛ نه تنها رسانه وابسته به بالاترین مرجع قانون گذاری، سیاست و قدرت در ایران؛ مجمع تشخیص مصلحت نظام، بلکه همه رادیوها و تلویزیون های ایران، تلاش می کنند تا آن جایی که ممکن است، از بیان و تکرار نام جمهوری آذربایجان اجتناب کنند. 

از جمله، به جای استفاده از نام رسمی این کشور که در سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است، از "آران"، و "دولت باکو" استفاده می کنند. می دانیم که آران نامی نیست که سازمان های بین المللی و خود آذربایجان پذیرفته باشد و نمی توان به جای ذکر نام یک کشور و دولت، دایما از نام پایتخت آن کشور به جای نام همان کشوراستفاده کرد. این در حالی است که دولت ایران و رسانه های وابسته اش، مدام از "دولت باکو" در نوشته ها و گفتارهای خود استفاده می کنند و عمدا نمی خواهند از نام کامل و رسمی این کشور استفاده کنند تا نشان دهند که جمهوری آذربایجان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمی شناسند و به طور ضمنی اعلام می کنند که جمهوری آذربایجان بخشی از ایران بوده و هست وباید به بخشی از این سرزمین دیکتاتوری ملحق شود. 

همه، بخصوص روزنامه نگاران، سیاسیون، احزاب و جمعیت های فعال در عرصه سیاست
با این اصل بدیهی سیاسی آشنا هستند و طبق قوانین بین الملل و قوانین خود ایران باید آن را بکار ببندند ولی چرا در باره آذربایجان کوتاهی می کنند، از نگرش استعماری ایران به جمهوری آذربایجان ناشی می شود. 

آیا ایران به روزنامه نگاران ایرانی و خارجی و به خصوص به مطبوعات در جمهوری آذربایجان اجازه می دهد تا به جای نام کامل ایران از آن به عنوان "دولت تهران" یاد کنند؟

ایران در سالیان گذشته، بارها تروریست هایی را به منظور خرابکاری و ترور شخصیت های داخلی و خارجی مقیم  جمهوری آذربایجان به این کشور گسیل کرده است که تنها بخش هایی از آن ها دستگیر شده و در تلویزیون آذربایجان به اعتراف، زبان گشوده اند.

ایران، از اولین روز استقلال جمهوری آذربایجان از اتحاد جماهیر شوروی، با استقلال و هستی آذربایجان مخالفت کرده و از دشمنان این خاک و ملت حمایت کرده است. این در حالی است که اغلب این مردم، مسلمان و شیعه هستند. ایران در همین بیست و دو سال عمر جمهوری آذربایجان، به ارمنستان کمک کرده تا هم سرزمین های این کشور را اشغال کند و هم توان ادامه اشغال سرزمین های آذربایجان را داشته باشد. ایران هنوز هم به ارمنستان کمک های بلا عوض نظامی، مالی و اقتصادی ارائه می کند.

ایران، کشوری قدرتمند که سرمشق و الگوی آذربایجانی های اسیر در ایران باشد را در همسایگی خود نمی خواهد. چرا که وجود چنین کشوری، مایه نگرانی ایران از خیزش هایی عمومی در ایران خواهد بود. بخصوص آذربایجانی پیشرفته و  در رفاه، آذربایجانیان جنوبی را به فکر فرو خواهد برد که چرا ما دولت خودمان را نداشته باشیم؟ و این برای منافع استعماری ایران ناگوار و ناپسند است.

 یاد آور می‌شود، درگذشته های نه چندان دور، دولت ایران و دستگاه‌های امنیتی آن به طور غیر مستقیم و از طریق سایت‌های وابسته یشان، به گوناز تی وی حمله می‌کردند ولی با گسترش روز افزون فعالیت‌های تلویزیون،  رسانه های خود حاکمیت وارد جنگ مستقیم با گوناز شدند. به طوری که در دو هفته اخیر و به طور همزمان چند سایت، روزنامه و آژانس خبری رژیم و سایت های وابسته اش: جهان نیوز، مشرق نیوز، جم نیوز، بای بک، تابناک و ... به گوناز تی وی حمله ورشده اند.

نتیجه اخلاقی: تحریف، ترجمه من در آوردی و دروغ گره کار بسته شما را باز نمی کند .

راه حل: با جنگ با گوناز تی وی بازنده هستید. چون ما از حقوق قانونی و انسانی آذربایجان سخن می گوییم. چون ما از خشکاندن عمدی دریاچه ارومیه، از ممنوعیت زبان ملت در آموزش و ادارات، از زلزله زدگان چادر نشین درزمستان کوههای قره داغ، از بازسازی نشدن مناطق زلزله زده قره داغ، تاراج منابع ملی آذربایجان جنوبی، از هویت کتمان شده آنان و از هویت مسخ شده ای که می خواهید تحمیلشان کنید، از توزیع پول و ثروت آنان در میان ملت های اجنبی مانند سوریه، لبنان، سودان، سومالی، افغانستان، ارمنستان، تاجکستان، بولیوی، نیکاراگوئه، کوبا و ... سخن می گوییم. در حالی که خودشان بیکارند و شکمشان گرسنه است. ما از دزدی های کلان رهبران  رژیم، از بیکاری و فقر در جامعه، از پاشیدن بنیان های خانوادگی، از گسترش و عمق فسادی که زاییده شماست،  از اعتیادی که ارمغان شماست، از عقب ماندگی، از بمب اتمی که به قیمت فقر و فلاکت تمام می شود، از حمایت تان از تروریسم بین المللی، و ... سخن می گوییم. 
.می دانیم که شما به راه خود خواهید رفت و ملت ما به راه دیگری می رود که انتخاب کرده است. منبع ناراحتی و فریاد شما، همین است

در این لینک اصل مصاحبه احمد اوبالی با تودی زامان را می بینید:

در این لینک نوسته انباشته از دروغ و تحریف تابناک را می بینید:
http://www.tabnak.ir/fa/news/299065

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر