جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ دی ۲۰, چهارشنبه

وزیر کشور مصر به دلیل اعتراض به سفر قاسم سلیمانی به قاهره برکنار شد

منابع امنیتی در مصر:

 دبی – العربیه . نت.فارسی

یک مقام امنیتی به روزنامه "المصری الیوم" اعلام کرد وزیر کشور سابق مصر به دلیل اعتراض به دیدار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس با مشاور محمد مرسی از کار برکنار شده است.
بر اساس این گزارش سرلشکر احمد جمال الدین پس از سفر قاسم سلیمانی به مصر و دیدار با عصام حداد به عملکرد امنیتی اخوان المسلمین اعتراض کرد اما رئیس جمهور مصر او را از کار برکنار کرد.

این منع که نخواست نامش فاش شود در مورد این دیدار گفت:" دو طرف در مورد توسعه دستگاه امنیتی مصر گفتگو کردند وقاسم سلیمانی در این دیدار در مورد تجربه سپاه در کنترل دستگاه های امنیتی ایران سخن گفت و طرف مصری با انتقال این تجارب به مصر موافقت کرد."

کارشناسان می گویند هدف مصر از این دیدار این است که به آمریکا این پیام را برساند که در صورت توقف کمک های مالی ، این کشور به دنبال همپیمانان جدیدی خواهد رفت.

دفتر ریاست جمهوری مصر دیدار بین قاسم سلیمانی و مشاور محمد مرسی را تکذیب کرده است.

روزنامه تایمز اما اعلام کرد یک هیئت امنیتی ایرانی به دعوت رسمی دولت مصر به این کشور سفر کرده بود.

تایمز تاکید کرد ریاست این هیئت را قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس برعهده داشت.

گزارش افزود:" دولت آقای مرسی برای گسترش کنترل خویش بر ساختار قدرت به شکل پنهانی از ایران طلب کمک کرده است. این سفر به مدت دو روز و پس از آغاز سال جدید صورت گرفته است."

سپاه قدس که فرماندهی آن برعهده قاسم سلیمانی است کنترل شبه نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی ایران در منطقه مانند حزب الله و حماس را برعهده دارد و از آن به عنوان بازوی سپاه پاسداران در خارج از کشور یاد می شود.

محمد غزلان سخنگوی اخوان المسلمین روزگذشته گزارش هایی را که در مورد سفر سلیمانی منتشر شده را "خیالی" وعاری از صحت توصیف کرده بود.

بر اساس گزارش تایمز مقام امنیتی ایرانی در دیدار با مشاور محمد مرسی و چندتن دیگر از مقامات وابسته به اخوان المسلمین مسئله ایجاد یک سازمان امنیتی موازی با سازمان امنیت ملی مصر را بررسی کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر