جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ اسفند ۴, جمعه

رئیس جمهور یمن بار دیگر ایران را به حمایت نظامی از جدایی طلبان متهم کرد

عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن

کشته شدن 4 تن در درگیری میان جدایی طلبان و پلیس عدن

دبی العربیة نت 

عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن ، ایران را به حمایت مالی ، تبلیغاتی و
نظامی از جنبش جنوب در کشور خود متهم کرد.
هادی که در کنفرانس وزارت کشور یمن در صنعاء سخنرانی می کرد، اظهار داشت که جنبش یمن با حمایت یکی از کشورهای منطقه به حمل سلاح روی آورده است.

رئیس جمهور یمن اعلام کرد که دعوت به مبارزه مسلحانه از سوی برخی از رهبران جنبش جنوب، درخواست های بحق مردم جنوب این کشور را از بین خواهد برد.

وی تاکید کرد که مساله مردم جنوب یمن از مهم ترین محورهای کنفرانس گفت و گوی ملی در این کشور خواهد بود.
مقامات یمنی پیش از این، بارها خواستار توقف دخالت های ایران و قطع حمایت های این کشور از گروه حوثی ها و جنبش جنوب شده بودند.
محمد علی احمد یکی از رهبران "جنبش جنوب" در یمن در حدود دو ماه پیش فاش کرد بسیاری از رهبران این جنبش به ایران سفر کرده و از تهران درخواست کمک کرده اند.

وی تاکید کرده بود که ایران به دنبال تبدیل جنوب یمن به منطقه ای برای درگیری های فرقه ای است.

در همین حال خبرگزاری رسمی یمن، اعلام کرد که در نتیجه درگیری میان افرادی از جنبش جنوب و پلیس این کشور در عدن، 4 تن کشته و 28 نفر دیگر زخمی شدند.

فتحی بن لزرق سخنگوی جنبش جنوب در این زمینه گفته است که پلیس یمن از ورود شماری از اعضای این جنبش به میدان "العروض" در مرکز عدن جلوگیری کرده است.

به گفته وی این ممانعت، به درگیری میان نیروهای نظامی و افرادی از جنبش جنوب منجر شد که در نتیجه آن 4 نفر به ضرب گلوله پلیس کشته شدند.

هوادارن جدایی جنوب از یمن با برافراشتن پرچم یمن جنوبی که تا سال 1990 به عنوان کشوری مستقل شناخته می شد و نیز تصاویری از علی سالم البیض رهبر جنبش جنوب، در شهر عدن به تظاهرات پرداختند.

این در حالی است که طرفداران وحدت یمن در این منطقه با در دست داشتن تصاویری از عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور کنونی یمن، مخالفت خود را با تجزیه این کشور اعلام کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر