جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ بهمن ۱۸, چهارشنبه

امارات تلاش نمایندگان مجلس برای بازدید از جزایر سه گانه را محکوم کرد

ضمن تاکید بر مالکیت خود بر ابوموسی، طنب کبری و طنب صغری

 دبی- العربیه. نت فارسی

امارات متحده عربی تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران برای سفر به جزیره
های سه گانه ابوموسی ، طنب کبری و طنب صغری را محکوم کرد.
مجلس ملی اتحادی امارات در بیانیه ای اعلام کرده است:" ما به شدت تلاش اعضای کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران برای بازدید از جزیره های اماراتی اشغال شده توسط ایران را محکوم می کنیم."

این منبع افزود:" مجلس ملی این اقدام تحریک آمیز ایران را محکوم کرده و تاکید می کند این اقدام خطرناک حاکمیت ملی امارات متحده عربی را زیر پا می گذارد و با همه تلاش ها برای حل مسالمت آمیز مساله اشغال جزیره های اماراتی توسط ایران متناقض است."

پارلمان امارات تاکید کرد این اقدامات تحریک آمیز نمی تواند واقعیت های تاریخی وقانونی که مالکیت امارات متحده عربی بر جزایر سه گانه را ثابت می کند ، تغییر دهد.

نمایندگان پارلمان امارات در بیانیه خود گفته اند از هیچ تلاشی برای پشتیبانی از مواضع ثابت امارات در مورد پایان دادن به اختلاف از راه های مسالمت آمیز و مذاکره و یا ارجاع مساله به دادگاه بین المللی لاهه فروگذار نخواهند کرد.

در بیانیه تاکید شده است" این اقدام با توافقات بین امارات متحده عربی و ایران در مورد خودداری از اقدامات تحریک آمیز و ایجاد زمینه همکاری برای حل مسائل و برقراری امنیت در منطقه متناقض است."

مجلس ملی اتحادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست چنین اقدامات تحریک آمیز و غیرقابل توجیه را متوقف کنند و مواضع سازنده ای به هدف ایجاد اعتماد بین دو کشور به کار گیرند.

خبرگزاری مهر اخیرا به نقل منصور حقیقت پور نائب رئیس کمسیون امنیت ملی مجلس نقل کرد نمایندگان به زودی از جزایر سه گانه بازدید خواهند کرد.

ایران دو روز پس از اعلام اتحاد بین هفت امارت عربی پس از پایان اشغال بریتانیا در سال 1971 جزایر سه گانه را اشغال کرد.دو جزیره طنب کبری و طنب صغری وابسته به راس الخیمه هستند و جزیره ابومومسی وابسته به شارجه است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر