جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ بهمن ۱۸, چهارشنبه

سفر احمدی نژاد به مصر شکست دیپلوما تیک یا آبرو ریزی: جناب احمدی‌نژاد؛ چرا رفتی که چنین کنند

یک روز بعد از افشا گریهای سران قوه و لجن مال کردن همدیگر در جلسه علنی مجلس،   محمود احمدی نژاد با تهدید کردن صادق لاریجانی و اینکه بعد از برگشتن از مصر به طور جدی دنبال مسئله دستگیری سعید مرتضوی را خواهد گرفت، به مصر رفت. ظاهرأ تحدید رئیس جمهور منتخب خامنه ای باعث شده است که صادق لاریجانی به دفتر خامنه ای فرا خوانده شود تا حکم آزادی موقت مرتضوی صادر گردد.
اما احمدی نژاد وجمهوری اسلامی ایران در این سفر  تا آنجائی که ممکن بود به طور آشکار مورد اهانت قرار گرفت.  
در دیداری که بین احمدی نژاد و محمد مورسی انجام گرفت، پرچم ایران را از این دیدار حذف کردند. معمولأ در دیدارهای رسمی باید پرچم های طرفین در محل دیدار بر افراشته شود اما مقامات مصری فقط پرچم خود را در پشت رئیس جمهور مصر قرار داده بودند و احمدی نژاد هر چه به اطراف نگاه کرد  اثری از پرچم ایران نبود.
 این اهانت آغاز حملات مهمانداران مصری به جمهوری اسلامی ایران بود، به طوری که در‌‌ همان آغاز ورود، محمد کامل عمرو، وزیر امور خارجه مرسی در گوشه دیگر شهر قاهره خبرنگاران را جمع کرده و به آن‌ها می گفته است که احمدی‌نژاد سفر رسمی به مصر نکرده و هیچ صحبتی هم در مورد روابط دوجانبه انجام نخواهد گرفت، امنیت خلیج ( عربی) امنیت مصر است و ایران نباید در امور کشورهای عرب این منطقه دخالت کند. 
این در حالی بود که بنا بر گزارشها ، در همان زمان سلفی‌های حزب النور و تندروهای اخوانی بیانیه صادر کردند که چرا احمدی‌نژاد را به قاهره راه داده‌اید؟ 
اما سرزنشهای بسیار تند و غیر قابل انتظار زمانی آشکار شد که احمدی نژاد نزد شیخ احمد الطیب٬ رئیس دانشگاه الازهر مصر رفت و مثل یک بچه خرابکار نزد پدر نصیحت و سرزنش قبول کرد. در ادامه این آبرو ریزیها شیخی دیگر میکروفون کنفرانس خبری را تبدیل به کوبیدن ایران کرد و در حالی که احمدی نژاد مثل شاگردی پشت شیخ ایستاده بود بدون اینکه بتواند جوابی دهد فقط به تهدید به ترک کنفرانس بسنده نمود. در این حال یکی دیگر از شیخ های مصر به نزدیکان احمدی نژاد گفت "اگر می خواهید ترک کنید، بفرمائید ما که شما را دعوت نکرده بودیم". 
بعد از این همه اهانت ،  رئیس جمهور منتخب خامنه ای در مقابل مسجد دانشگاه، در حالی که می خواست با بعضی از اهالی محله دیدار کند با پرتاب لنگه کفش یک نفر مواجه گشت و مجبور به فرار از محل شد.
سایت تابناک که از بی اعتباری ایران در این سفر عمیقأ عصبانی است، طی مقاله ای به انتقاد تند از احمدی نژاد پرداخته است که در زیر می خوانید. اما تابناک و رسانه های ایران می دانند که ایران هیچ اعتباری در دنیا ندارد و وقتی که یک روز قبل از این سفر، احمدی نژاد در جلسه علنی مجلس تحقیر شده و بیرون انداخته می شود، آیا می شود انتظار داشت که آخوند های مصری با دسته گل به پیشوازیکی از بزرگترین اشخاص ضد اهل تسنن و  مدافع سرسخت بشار اسد سنی کش  بروند؟ 
  نهایتا به این  سئوال سایت تابناک  می رسیم :   جناب احمدی‌نژاد؛ چرا رفتی که چنین کنند؟
 
http://www.tabnak.ir/fa/news/300945/
باید-قاعده-بازی-را-به-مقامات-مصری-آموزش-داد-

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر