جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ مهر ۱۹, چهارشنبه

ایران با غنی سازی اورانیوم مورد نیاز تولید بمب کمتر از 4 ماه فاصله دارد

یک مرکز پژوهش های علمی وامنیتی در آمریکا:

دبی- العربیه. نت فارسی


یک مرکز پژوهش های علمی و امنیتی در آمریکا اعلام کرد ایران بین 2 الی 4 ماه برای غنی سازی اورانیوم مورد نیاز برای تولید اتمی فاصله دارد اما برای ساخت بمب به کمتر از 10 ماه وقت نیاز دارد.
مرکز" دانش و امنیت بین الملل" که یک سازمان مستقل غیردولتی است در گزارش خود به اظهارات لیون پانه تا وزیر دفاع آمریکا استناده کرده است که ماه گذشته گفته بود اگر ایران تصمیم بگیرد بمب بسازد به یک سال وقت نیاز دارد.
این گزارش بر اساس اطلاعاتی که از آژانس بین المللی انرژی اتمی به دست آورده ، توضیح داده است که مراحل اولیه جمع آوری 25 کیلوگرم اورانیوم غنی شده به نسبت بالا " 2 الی 4 ماه " وقت نیاز دارد.
گزارش هشدار داده است ایران از این امکانات برخوردار است که اورانیوم مورد نیاز برای تولید اسلحه اتمی را پیش از آنکه بازرسان آژانس بین المللی آگاه شوند به سرعت به دست آورد."
این سازمان آمریکایی افزود:" اگر ایران اورانیوم مورد نیاز برای بمب اتمی را تولید کند ممکن است روندی که برای تولید بمب دنبال می کند پیش از آزمایش آن یا اعلام رسیدن به آن مخفی بماند."
گزارش تاکید می کند بهترین راه برای جلوگیری از رسیدن ایران به بمب اتمی جلوگیری از انبار کردن مواد اتمی انفجاری است.
این در حالی است که ایران اعلام می کند برنامه اتمی صلح آمیزی را دنبال می کند اما آمریکا و همپیمانان آن اعلام می کنند برنامه اتمی ایران به هدف تولید بمب پیگیری می شود.
بر همین اساس طی سال های گذشته تحریم های گسترده ای علیه این کشور اعمال کرده اند.
تحریم های کشورهای غربی که اخیرا صنعت نفت و نظام بانکی ایران را هدف قرار داده است مشکلات اقتصادی فراوانی برای این کشور به بار آورده است.
ارزش واحد پول ایران طی روزهای گذشته در برابر ارزهای خارجی به شدت کاهش یافت و این کشور را با بحران گسترده ای روبه رو کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر