جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۲ اسفند ۱, پنجشنبه

کودک 12 ساله آذربایجانی قربانی بازی اعدام شد


گوناز تی وی: یک کودک 12 ساله در آذربایجان جنوبی قربانی بازی اعدام شد و جان خود را از دست داد. این ماجرا که در قزوین روی داده بار دیگر تاثیرات منفی اعدام در ملا عام را آشکار کرد.
رژیم اسلامی ایران که رکورد دار اجرای حکم اعدام در جهان می باشد، با اجرای این حکم در انظار عمومی، عملا به بازتولید خشونت در جامعه می پردازد. شهرهای مختلف آذربایجان جنوبی نیز همواره شاهد اعدام قاچاقچیان خرده پای مواد مخدر و برخی جرایم دیگر در میادین شهری و همراه با حضور گسترده مردم بوده است. در حالی که قاچاقچیان اصلی که وابسته به سپاه پاسداران می باشند و یا رانت خواران چندین میلیاردی که آن ها نیز وابسته به حلقه های قدرت رژیم اسلامی اند، آزادانه به زندگی و کسب و کار خود ادامه می دهند اما برخی کودکان معصوم وطنمان که شاهد اعدام های مذکور بوده اند، قربانی "شوی اعدام" رژیم اسلامی ایران می شوند.

به گزارش گوناز تی وی، همزمان با روی کار آمدن دولت روحانی، ایران رکورددار آمار اعدام ها در جهان بوده است. از سوی دیگر همراه با افزایش اعدام ها در ملا عام، برخی کودکان که ناخودآگاه شاهد این مساله بوده اند، با تاثیر پذیری از این ماجرا، اقدام به تکرار آن طی بازی کودکانه ای به نام بازی اعدام نموده اند. این مساله تاکنون (بر اساس مواردی که در رسانه ها اعدام شده و نه آمار واقعی) باعث مرگ سه کودک معصوم در نقاط مختلف جغرافیای ایران شده است. آخرین قربانی کودکی از آذربایجان جنوبی می باشد.
مهدى نوروزى، حدودا 12 ساله و از اهالى قزوين، با انگيزه تجربه شخصى و در تلاش براى بازسازى صحنه يک اعدام که مدتى پيش در اين شهر شاهد آن بود، خودش را حلق آويز کرده و جان سپرد.
مهدی سومين قربانى بازى اعدام در سال جارى، در بهمن ماه سال جاری، شاهد اعدام ”ح – لطفى”، متهم به قاچاق مواد مخدر؛ در يکى از خيابانهاى قزوين بوده است.
او پس از مراجعه به مدرسه، در گفتگو با همکلاسى هاى خود، اين صحبت را مطرح مى کند که اگر شخصى هنگام اعدام، چاقو به همراه داشته باشد، زنده خواهد ماند.
پسر دوازده سال در بازگشت به منزل، ماجراى اعدام و گفتگوى پيش آمده با دوستانش را براى مادرش تعريف مى کند. مادر وى ضمن رد شديد اين موضوع، فرزند را مورد مواخذه قرار مى دهد که چرا ايستاده و آن صحنه اعدام را مشاهده کرده است؟
اما فرزند که هنوز صحنه اعدام و گفتگوى هاى دوستان در ذهنش بوده تصميم مى گيرد خود اين موضوع را امتحان کند.
مهدى نوروزى، بندى را به شکل طناب اعدام آماده مى کند و با برداشتن چاقويى، جاى مناسبى را در راه پله هاى خانه منتهى به پشت بام پيدا مى کند، يک سر بند را به سطح بالاتر از خود که مشرف به پشت بام است وصل مى کند و خود بالاى يکى از پله ها مى رود و حلقه بند را در گردنش مى اندازد.”
همه چيز براى يک تجربه شخصى آماده است و پسر نوجوان خودش را از پله ها به فضاى خالى کنار آن پرتاب مى کند.
اما مدتى بعد برادر بزرگتر قربانى، پيکر نيمه جان قربانى را، معلق در هوا، و چاقوى پسر بچه را، در زمين مى يابد. تلاش براى نجات مهدى به نتيجه نمى رسد و “بازى اعدام” اين بار هم به مرگ منتهى مى شود.
در حاليکه منابع محلى از تدابير شديد امنيتى و فشار و تهديد خانواده، براى سکوت و حتى تکذيبيه در خصوص اين ماجرا خبر مى دهند، اما اين سومين قربانى از اين نوع در ماههاى گذشته است که گزارش آن در رسانه ها منتشر مى شود.
در دو مورد دیگر، دو کودک 7 و 8 ساله نیز در دیگر نقاط جغرافیای ایران قربانی بازی اعدام شده بودند.

در یکی از موارد، در پی بازیگوشی و کنجکاوی کودکانه، کودکی معصوم و 7 ساله بنام محمد (مروان) فرزند عبدالله در حادثه ای اتفاقی و تلخ به کام مرگ کشیده شد. ظاهرا وی در پی اعدام‌ اخیر دو محکوم به اعدام اهل دهستان فیشور در زندان عادل‌آباد شیراز، که بحث اهالی این منطقه بود، حس کنجکاوی این طفل معصوم در این مورد و بازی‌های کودکانه او را بر آن داشت تا آن را به صورت بازی کودکانه برای خود انجام دهد ولی متاسفانه باعث از دست دادن جانش شد.

این کودک معصوم با استفاده از طنابی که در گوشه حیاط خانه‌شان برای خشکاندن رخت، آویزان بود با قرار دادن ماشین اسباب بازی در زیر پایش از طناب آویزان شد و در پی حرکت کردن ماشین اسباب بازی در زیر پایش، باعث خفگی و از دست دادن جانش شد. گفتنی اینکه، مهر ماه گذشته نیز یک کودک هشت ساله در روستایی کوچک در استان کرمانشاه در پی بازسازی صحنه اعدام جان خود را از دست داده بود.

در دیگر مورد نیز یک کودک هشت ساله در شهرستان جوانرود در استان کرمانشاه در هنگام آنچه که "بازی اعدام" گزارش شده، جان خود را از دست داد.   بعد از انتشار خبر اعدام یک شهروند در جوانرود و انتشار آن در رسانه‌ها، کودکی هشت ساله در یکی از روستاهای این شهرستان بە هنگام بازی و تکرار حالت اعدام با هم‌بازی‌هایش جان خود را از دست داد.  ماجرا از این قرار است که چند کودک اهل روستای “کلاش لولم” بە هنگام تاب‌بازی در حالی که خواستەاند صحنە اعدام رئوف مصطفایی یک شهروند این شهر را به عنوان بازی تکرار کنند کودک هشت ساله جان خود را از دست می‌دهد.  نام این کودک مهران و فرزند شخصی به نام ابراهیم یوسفی گزارش شده است.

گفتنی است اعمال مجازات‌هایی از قبیل اعدام، شلاق و قطع عضو در ملاعام ترویج مسلم خشونت است و به هیچ وجه باعث کاهش جرم نشده و نمی‌شود. متخصصین امر بر این باورند که که قانون مجازات اسلامی با مجازات های قرون وسطایی نظیر آویختن به دار، قطع دست راست و سپس پای چپ، مصلوب کردن به مدت سه روز، رجم (سنگسار) و دیگر مجازات‌های وحشیانه از زمان روی کار آمدن رژیم اسلامی ایران همواره به مورد اجراء گذاشته شده ولی در عمل نه تنها از میزان ارتکاب به جرایم کاسته نشده، بلکه آمارها حاکی از افزایش انواع جرایم در جای جای جغرافیای ایران بوده است.

گوناز تی وی

R.C

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر