جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۲ اسفند ۲, جمعه

روزجهانی زبان مادری و سرکوب های رژیم اشغالگر فارس

قتل عام فرهنگی ملل تحت اشغال توسط شوونیسم فارس هزاران قربانی از فرزندان ملل غیر فارس گرفته وهزاران تبعدی و زندانی به جای گذاشته است. کتاب سوزانی  نمومه بارز و شناخته شده این قتل عام فرهنگی است که بار ها شوونیسم فارس  مرتکب شده است. علارغم برسمیت شناخته شدن 21 فوریه به عنوان روزجهانی زبان مادری در راستای حفظ زبانهای موجود، صحبت و تحصیل به زبام مادری در "ایران" جرمی بسیار سنگین است.
همزمان با 21 فوریه فرزندان ملل تحت اشغال با بر پایی مراسم برای پرامیداشت این روز جهانی متحمل  فشارهای مضاعف از طرف اشغالگران فارس بوده و دستگیریهای گسترده در سر زمینهای اشغالی همچنان ادامه دارد.
جبهه ملل برای حق تعیین سرنوشت "ایران" با گرامیداشت و تبریک روز جهانی زبان مادری مواضع خود را به شرح زیر اعلان میکند.
1-     جبهه ملل برای حق تعیین سرنوشت "ایران" اعدام فعالین ملی عرب الحواز توسط رژیم اشغالگر فارس را بشدت محکوم کرده  و از مبارزات بر حق ملت عرب الحواز حمایت می کند.
2-     جبهه ملل برای حق تعیین سرنوشت "ایران" دستگیریهای گسترده توسط رژیم اشغالگر فارس در آزربایجان جنوبی را بشدت محکوم کرده و خواهان آزادی بی قید و شرط تمامی فعالین ملی آزربایجان جنوبی و دیکر ملل تحت اشغال میباشد.
3-     جبهه ملل برای حق تعیین سرنوشت "ایران" از ملل تحت اشغال دعوت میکند  تا با تحریم زبان تحمیلی فارس از تکلم به این زبان خوداری و با تحریم نشریات و رادیو تلوزیون آن به اشغالگران فارس اعتراض خودرا اعلام کنند.
4-     جبهه ملل برای حق تعیین سرنوشت "ایران" از  سازمان ملل تقاضا دارد تا برای حفظ زبان ملل تحت اشغال به رژیم اشغالگر ایران فشار آورد تا  به اجرای رفراندوم برای  حق تعیین سرنوشت ملل  تحت اشغال با نظارت سازمان ملل تن دهد .
زنده بادمبارزه هماهنگ ومتحد ملل تحت اشغال "ایران "
سرنگون باد دولت اشغالگر ایران
جبهه ملل برای حق تعیین سرنوشت "ایران"
20 فوریه 2014

به اشتراک بگذارید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر