جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۲ اسفند ۲۰, سه‌شنبه

احواز بار دیگر به عنوان آلوده ترین شهر جهان شناخته شد

شهر احواز پایتخت اقلیم احواز بار دیگر به عنوان آلوده ترین شهر جهان شناخته شد. به گزارش سایت انگلیسی زبان خبرگزاری آلمان “دویچه وله” به نقل از سازمان بهداشت جهانی، هوی تنفسی در شهر احواز بسیار آلوده و خطرناک گزارش شده است. کارشناسان سازمان بهداشت جهانی می گویند هوای تنفسی شهر احواز آلوده ترین و خطرناک ترین هوا در سطح جهان است. سازمان بهداشت جهانی گزارش کرده است که وجود کارخانه های صنعتی، نفت و گاز در داخل و حاشیه شهر باعث آلودگی شدید و خطرناک هوا در این شهر شده است.
شهر احواز در جنوب غرب ایران برای چند سال پیاپی لقب خطرناک ترین شهر جهان به لحاظ آب و هوا را یدک می کشد.
در ماه نوامبر سال ۲۰۱۳ پس از بارش باران های اسیدی در این شهر، بیش از ۵۰ هزار نفر از شهروندان مقیم در آن به دلیل تنگی نفس و بیماری های ناشی از آلودگی آب وهوا راهی بیمارستان ها شده اند.
با گسترش بیماری های مختلف از جمله تنگی نفس، انواع سرطان و… مسئولان امنیتی اقلیم و استاندار منتصب دولت اشغالگر در این منطقه از ارائه آمار بیماران سرطانی و تنفسی به مطبوعات جلوگیری می کنند.
علیرغم گسترش بیماری ها، کاهش شدید کیفیت آب، وجود ذرات معلق در هوا و هشدارهای مستمر سازمان بهداشت جهانی، دولت ایران سیاست های غیر انسانی خود در این اقلیم را با سرعت  و شدت ادامه می دهد.
از جمله سیاست های غیر انسانی و عرب ستیز ایران در اقلیم احواز انحراف آب رودخانه های احواز از منطقه زاگرس به سوی دیگر شهرها از جمله قم، اصفهان، یزد، رفسنجان و…. است.
جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز/ اخبار

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر