جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۲ فروردین ۲۸, چهارشنبه

حساب‌های ایرانیان در بانک‌های ترکیه بسته می‌شود

به منظورهمراهی با تحریم‌ های آمریکا و اروپا علیه ایران
دبی - العربیه.نت
دولت ترکیه به بانک‌ های این کشور دستور داده از مشتریان ایرانی خود بخواهند تا
حساب‌های خود را ببندند در غیر این صورت وجوه این حساب‌ها بلوکه می‌شود. این دستورالعمل از روز چهارشنبه 17 آوریل اجرایی ‌شده است.
به گزارش العربیه به نقل از روزنامه شرق روز چهارشنبه 17 آوریل به نقل از رسانه‌ های ترکیه خبر داده که حساب‌های ایرانیان در بانک‌های ترکیه بسته می‌شوند.
روزنامه شرق منبع خبر خود را روزنامه دولتی "تودیززمان" اعلام می کند که از روزنامه‌ های معتبر ترکیه به ‌شمار می‌رود. گزارش ویژه این روزنامه ترکیه ‌ای درباره بستن حساب بانکی ایرانیان در شماره روز دوشنبه 15 آوریل آن چاپ شده است.
این روزنامه می‌نویسد: به یک ایرانی که 10 سال است در ترکیه سکونت دارد، گفته شده حساب بانکی شخصی‌اش را ببندد.

هم‌چنین "شفق" روزنامه دیگر ترکیه، روز دوشنبه نوشت، برخی بانک‌های ترکیه از مشتریان خود خواسته ‌اند تا 17 آوریل 2013 پول خود را از حساب بانکی شان خارج کنند وگرنه موجودی حسابهای آنها مصادره خواهد شد.
ظاهرا دستور بستن حساب‌ های ایرانیان از سوی "آژانس مقررات بانکی و نظارتی" ترکیه صادر شده و هدف آن همراهی با تحریم‌ های ایالات متحده و اتحادیه اروپا علیه ایران است.
اما روزنامه "شفق" در گزارش خود افزوده، این آژانس منکر صدور چنین بخشنامه‌ای شده است. یک مقام رسمی در یکی از شعب بانک "یاپی کردی" در محله "گالاتاسارای" استانبول که از مشتریان ایرانی خود خواسته حساب خود را مسدود کنند، به روزنامه "شفق" گفته است: "این کار مطابق بخشنامه آژانس مقررات بانکی و نظارتی است که از بانک‌ ها می‌خواهد از ارایه خدمات به شهروندان کشورهایی که هدف تحریم های اروپا و آمریکا قرار دارند، خودداری کنند".
یک سال پیش نیز امارات متحده عربی به چنین اقدامی دست زد و با بستن حساب‌های بانکی ایرانیان فعال در این کشور، هرگونه ارتباط با بانک‌های ایرانی را هم برای شبکه بانکی خود ممنوع کرد.
لازم به یادآوری است که دایره تحریم های اروپا و آمریکا علیه ایران و ایرانیان به دلیل خودداری ایران از تبعیت به قطع نامه های سازمان ملل تنگ تر و تنگ تر می شود. سازمان ملل طی صدور چهار قطع نامه از ایران خواسته است که برنامه غنی سازی اورانیوم خود را متوقف کند، و ایران از پیروی این قطع نامه ها سرباز می زند. اتحادیه اروپا و آمریکا هفته گذشته به ایران اعلام داشتند که منتظر تحریم های شدیدتری باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر