جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۲ اردیبهشت ۷, شنبه

برگذاری اولین جلسه دادگاه رهبران یئنی گاموح در دو روز متوالی

روز های چهارشنبه و پنج شنبه مورخه 4 , 5 اردیبهشت 92 اولین جلسه دادگاه رهبران یئنی گاموح در شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی باقرپور برگذار گردید. دکتر لطیف حسنی دبیر کل، بهبود قلیزاده، محمود فضلی، شهرام رادمهر و آیت مهرعلی بیگلو اعضای شورای مرکزی تشکیلات یئنی گاموح  از زندان مرکزی تبریز به محل دادگاه منتقل شدند تا در برابر اتهامات تبلیغ علیه نظام و تشکیل گروه غیرقانونی یئنی گاموح از خود مدافعه کنند.

روز چهارشنبه دادگاه با حضور قاضی باقرپور، وکلا جعفر افشارنیا و خانم ستاری و همچنین خانواده های در حالی ازساعت 10.30 شروع گردید که از اعلان قبلی آن 2.30 ساعت تاخیر داشته و تا ساعت 14 ادامه داشت. وکلا و متهمین پرونده اقدام به ارائه لوایح دفاعیه خود بصورت کتبی و شفاهی نمودند که به علت حجم پرونده و کمبود وقت، رسیدگی به موارد اتهامی دو تن از رهبرا ن یئنی گاموح آقایان آیت مهرعلی بیگلو و محمود فضلی پیگیری شده و ادامه دادرسی در باره سایر متهمین به روز بعد موکول شد. روز پنج شنبه 5 اردیبهشت دادگاه از ساعت 8 صبح شروع شده و تا ساعت 13 ادامه داشت. در این جلسه تنها سه تن از متهمین آقایان شهرام رادمهر، دکتر لطیف حسنی و بهبود قلیزاده به همراه وکیل افشارنیا و خانواده های متهمین حضور داشتند. از نکات جالب توجه اینکه دادرسی به صورت کتبی برگزار شد. به این صورت که قاضی دادگاه به صورت کتبی سوالاتی را برای هریک از متهمین می نوشت و از آنها پاسخ کتبی دریافت میکرد.
درخواست صدور قرار وثیقه از سوی وکلای متهمین نیز با پاسخ منفی قاضی باقرپور روبرو شد. امتناع از صدور قرار وثیقه برای بازداشت شدگان تشکیلات یئنی گاموح موجب نگرانی خانواده ها و فعالین حقوق بشر شده است. این در حالی است که به تازگی پدر محمود فضلی فوت نموده و مسئولین زندان تبریز از اعطای مرخصی به وی خودداری نموده اند. همچنین از بین بازداشت شدگان مهندس شهرام رادمهر و بهبود قلیزاده از نظر جسمی در شرایط وخیمی به سر می برند. پیش از این در طول دوران بازداشت در اداره اطلاعات تبریز شهرام رادمهر در حین بازجویی از هوش رفته و به بیمارستان منتسب به سپاه پاسداران شهر تبریز منتقل شده بود. همچنین بهبود قلیزاده از بیماری‌های کلیه و پروستات به شدت رنج می برد. با توجه به اینکه مسئولین زندان تبریز از انتقال ایشان به پزشک متخصص جلو گیری می کنند، نگرانیهای خانواده های این زندانیان عقیده با عدم صدور قرار وثیقه و آزادی موقت آنان افزایش یافته است.
دبیر کل و اعضای شورای مرکزی تشکیلات یئنی گاموح از دی ماه 91 در شهرهای مختلف آزربایجان بازداشت و در اداره اطلاعات تبریز تحت بازجویی بودند که حدود یک ماه است که زندان مرکزی تبریز منتقل شدند. تشکیلات یئنی گاموح از دو سال پیش به صورت علنی در دفاع از حقوق ملی ترکان آزربایجان در داخل ایران فعالیت می کند.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی احواز
www.alahwaz.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر