جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۲ فروردین ۲۳, جمعه

حدود یک ماه بی خبری از برادران کرد پور

حدود یک ماه بی خبری از برادران کرد پورحدود یک ماه از بازداشت ۲ روزنامه نگار کرد خسرو و مسعود کردپور می گذرد در
صورتی که این دو روزنامه نگار که از ۱۷و ۱۹ اسفندماه کماکان در بازداشت بسر میبرند
در این باره جعفر کردپور برادر این این دو روزنامه نگار کرد به کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفت که ، مسئولان قضایی مهاباد می گویند به زندان ارومیه منتقل شده اند و مسئولان قضایی ارومیه هم می گویند به اینجا منتقل نشده اند. در یک ماه گذشته حتی تماس تلفنی هم نداشته اند.
نزدیک به یک ماه بی خبری کامل ، خانواده این دو روزنامه نگار در نگرانی بسر می برند و بويژه تاکید می کنند که بازداشت مسعود، بیشتر شبیه «آدم ربایی» است. چون مسعود از شهر «بوکان» به اداره اطلاعات «مهاباد» رفته بود تا وضعیت برادرش را پیگیری کند. اما نیروهای امنیتی او را هم بازداشت کردند.

خسرو کُردپور مورخه‌ی هفدهم اسفندماه ١٣٩١، در شهر مهاباد و در منزل شخصی خود، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
در همین رابطه و یک روز بعد، مسعود کُردپور در حالی که به منظور پی‌گیری سرنوشت برادرش به اداره‌ی اطلاعات شهر مهاباد مراجعه کرده بود وی نیز توسط این مرکز امنیتی بازداشت شد.
بازداشت این دو فعال حقوق بشر در حالی است که چند روز بعد از بازداشت، وکیل آنها به منظور اطلاع از وضعیت و دیدار با مسعود و خسرو به اداره‌ی اطلاعات شهر مهاباد مراجعه کرده بود، اما علی‌رغم اینکه نیروهای اطلاعاتی رژیم از دیدار با این دو روزنامه‌نگار ممانعت بعمل آوردند، وکالت‌نامه‌ی آنها را نیز که توسط وکیل‌شان ارائه داده شده بود توقیف کردند


مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی احواز
www.alahwaz.com
www.alahwaz.org


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر