جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۲ خرداد ۱۲, یکشنبه

برگزاری اجلاسیە مجلس عمومی PAK

تحریم انتخابات دولت اشغالگر در کوردستان
خروج PAK از کنگرە ملیت های ایران فدرال
انتخاب شماری از کادرهای PAK بە عضویت مجلس عمومی
درخواست توضیح از رهبری حزب دمکرات کوردستان
مجلس عمومی
پارت آزادی کوردستان روز 14 گولان2713 ، برابر با 4 آوریل 2013 ، با حضور اعضای حاضر در کوردستان و مشارکت نظری دیگر اعضای آن، تشکیل جلسە داد.
در نشست نخست این اجلاسیە، ابتدا دبیر مجلس عمومی، مصوبات اجلاسیە قبلی مجلس را مرور نمود و کیفیت اجرای هر کدام از آنها مورد وارسی قرار گرفت. سپس مسئولین کمیتەهای تشکیلاتی PAK بە ارائە گزارش عملکرد کمیتە تحت مسئولت خود در فاصلە میان دو جلسە مجلس عمومی پرداختند و اعضای مجلس بە نقد و بررسی آنها مبادرت کردند. مجلس عمومی PAK جهت پیشبرد کار و فعالیت کمیتەهای تشکیلات حزب، راهکارهایی را بە تصویب رساند.
در بخش دیگری از این نشست، گسترش محبوبیت و نفوذ سیاسی پارت آزادی کوردستان در میان مردم کوردستان، توسع سازمانی PAK و ادامە پیوستن شخصیت ها و مبارزین باسابقە بە صفوف پارت آزادی کوردستان مورد بحث قرار گرفت. مجلس عمومی PAK این روند موفقیت آمیز را نتیجە تلاش بی وقفە و خستگی ناپذیر رهبری، کادرها، پیشمرگان و اعضای پارت آزادی کوردستان و شماری از روشنفکران ملی گرا در عقب راندن و افول گفتمان ایران محوری(ایران چیتی) و پیشروی و صعود گفتمان کوردستانی و ارتقاء آگاهی ملی در جامعە کوردستان خواند. مجلس عمومی PAK این روند را همچنین شکست تلاشهایی خواند کە طی 22 سال گذشتە هر سال بیش از پیش چە از جانب دولت تهران با توسل بە ترور و جنگ روانی و چە از طرف پارەای از احزاب و باندهای ورشکستە با توسل بە ابزارهایی چون ترور شخصیت، اشاعە شایعات مزورانە، توطئە چینی، دروغپردازی و سخن پراکنی علیە رهبری و چهرەهای فعال پارت آزادی کوردستان، صورت گرفتە است.
مجلس عمومی در این بخش از کار خود جهت تقویت فعالیت سازمان حزب در خارج از کشور، 5 تن از کادرهای PAK، آقایان: پولا نانوازادە، مسعود فریقی، خسرو خلیلی، وفا رستم زادە و بیژن زیبایی را بە عضویت در مجلس عمومی انتخاب نمود.
نشست دوم اجلاسیە مجلس عمومی پارت آزادی کوردستان بە اتخاذ تصمیم در مورد انتخابات پیش روی ایران و" کنگرە ملیت های ایران فدرال" پرداخت.
مجلس عمومی PAK بعد از استماع گزارشاتی کە در زمینە انتخابات دورە یازدهم ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا ارائە گردید، تصمیم بە تحریم نمایش های انتخاباتی دولت اشغالگر گرفت.
مجلس در مورد" کنگرە ملیت های ایران فدرال" با ارزیابی مواضع و موقعیت کنگرە بە این نتیجە رسید کە با توجە بە اینکە کنگرە ملیت های ایران فدرال تحت هژمونی جریاناتی قرار گرفتە است کە کنگرە را از تشکیلاتی برای کسب آزادی و حق تعین سرنوشت سیاسی ملتهای تحت ستم و درهم شکستن انقیاد ملی آنها، بە اهرمی برای چانەزنی با افراد و گروههای شووینیستی فارس و پاسداری از مرزهای ساختگی و "تمامیت ارضی ایران" تبدیل نمودە است، از این کنگرە خارج شدە و برای تقویت قطب آزادیخواه و استقلال طلب ملت های تحت ستم ایران تلاش نماید.
مجلس عمومی PAK ، صدور اطلاعیە دربارە تحریم انتخابات و خروج از کنگرە ملیت های ایران فدرال را بە کمیتە مرکزی پارت آزادی کوردستان محول نمود.
بخش پایانی اجلاسیە مجلس عمومی بە موقعیت جنبشرهایی بخش ملی کورد در بخشهای مختلف آن اختصاص یافت. مجلس عمومی PAK ضمن خشنودی از دستاوردهای مبارزە ملت کورد در همە بخشهای آن، تنها استقلال و اتحاد مجدد ملت و سرزمین تقسیم شدەاش را بعنوان یگانە راە حل قطعی و عادلانە مسئلە کورد خواند.
مجلس عمومی PAK خشنودی خود را از گسترش خواست برگزاری کنگرە ملی کورد اعلام و بر استحکام هرچە بیشتر اتحاد و همبستگی ملی میان احزاب و سازمانهای ملت بزرگ کورد در چهار بخش آن تاکید ورزید. در این زمینە یاد آور گردید کە حزب ما دو دهە پیش خواست کنگرە ملی را مطرح و هر ازچند گاهی بر ضرورت آن تاکید مجدد کردە است.
در خصوص شرق کوردستان، مجلس، فکر و مشی ایران چیتی را بیراهەای در جنبش کوردستان و یکی از علل اصلی تشتت و ضعف آن خواند و بر نقد مداوم آن تاکید نمود.
مجلس عمومی PAK در زمینە روابط میان احزاب سیاسی شرق کوردستان بر مناسبات متمدنانە در عین اختلافات نظری و سیاسی پای فشرد. در این رابطە موضوع اقداماتی کە طی چند هفتە اخیر از رهبری حزب دمکرات کوردستان سر زدە بود مطرح گردید. رهبری حزب دمکرات کوردستان در حین "مناسابات دوستانە" با پارت آزادی کوردستان، با هدف جدا نمودن رئیس پارت آزادی کوردستان از آن، از تاریخ 4 آوریل 2013، استارت زنجیرە تماسهای بە خیال خود محرمانەای را با آقای علی قاضی محمد رئیس پارت آزادی کوردستان برقرار میکند. بە ایشان پیشنهاد پیوستن بە حزب دمکرات و قول "پست عالی" میدهند. در تماسهای بعدی از ایشان میخواهند مسئلە از دید "حسین یزدانپناه" مخفی بماند. آقای خالد عزیزی دبیرکل حزب دمکرات کردستان با رئیس PAK تماس تلفنی می گیرد و از ایشان "برای دیداری خارج از حوزە سیاست" دعوت بەعمل میآورد. رهبری حزب دمکرات کوردستان درتنظیم خبر این "دیدار خارج از سیاست"(!؟) از آقای علی قاضی محمد همچون شخصی سادە و بدون عنوان و مسئولیت نام میبرد، در حالی کە ایشان رئیس پارت آزادی کوردستان بودە و خواهد بود!
اجرای این نقشە در حالی بە جریان افتادە بود کە از طرفی سازماندهان آن بطور همزمان در محافل خصوصی، بە تهمت زنی های سابقەدار خود علیە فرزند قاضی محمد شدت و حدت بیشتری بخشیدە بودند و از طرف دیگر رهبری حزب دمکرات کوردستان در آخرین دیدار با رهبری پارت آزادی کوردستان، از تحکیم روابط دوستانە سخن راندە بود!
مجلس عمومی PAK تصریح کرد کە پارت آزادی کوردستان و حزب دمکرات متعلق بە دو مکتب فکری و سیاسی جدا با استراتژی و آرمانهای متفاوت و فرهنگ حزبی متمایز هستند. اما هیچ اندازە از تفاوت و تمایز فکری و سیاسی و فرهنگی چنین اعمال و اقداماتی را توجیە نمی کند.
مجلس عمومی PAK این اقدام را غیردوستانە، توطئەگرانە، دسیسە چینی و دور از پرنسیپهای شناختە شدە و موازین اخلاقی در مناسبات سیاسی و حتی اجتماعی خواند کە جز تشنج و تعمیق اختلافات میان احزاب سیاسی حاصلی نخواهد داشت. از این رو مجلس PAK، از رهبری حزب دمکرات کوردستان میخواهد اگر خواهان حفظ روابط دوستانە با پارت آزادی کوردستان است در این بارە توضیح دهد.
پارت آزادی کوردستان
کمیتە اطلاعرسانی
17 گولان 2713 کوردی
7 مە 2013 میلادی
http://www.pazadik.org/Direje_F.aspx?Jimare=2869
http://pak-eu.com/ku/%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%ac%d9%84%d8%a7%d8%b3%db%8c%db%95-%d9%85%d8%ac%d9%84%d8%b3-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-pak/#more-5696

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی احواز
www.alahwaz.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر