جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ مرداد ۱۹, پنجشنبه

تعداد فعالان سياسي عرب احوازی که زير شکنجه کشته شدند به 6 تن رسيد

منابع حقوق بشري در احواز اعلام کردند؛ عليرضا غبيشاوي فعال سياسي عرب پس از بازداشت، در اداره اطلاعات شهرستان خلفية زير شکنجه جان خود را از دست داد.
عليرضا غبيشاوي 37 ساله روز دوشنبه 6.8.2012 در بازداشتگاه اداره اطلاعات خلفية (خلف اباد در 95 کيلومتري جنوب شرق احواز) به قتل رسيد.
نيروهاي امنيتي در تماس با خانواده وي در روستاي " ابو دبيان" از توابع خلفيه خبر مرگ وي را به آنها اطلاع دادند و از آنان خواستند براي تحويل جسد او به آن اداره مراجعه کنند. خانواده اين قرباني اما از تحويل جسد او خودداري و اعلام کردند؛ از عاملان مرگ وي شکايت خواهند کرد.
پس از اعلام کشته شدن عليرضا غبيشاوي مردم اين روستاي ابو دبيان در منزل پدري او تجمع کردند. دستگاه قضايي جمهوري اسلامي ماه گذشته 5 تن از زندانيان سياسي را در اين شهر به اعدام محکوم کرده بود.
محمد عموري ، هادي راشدي ، هاشم شعباني ، جابر آلبوشوکه و مختار آلبوشوکه به اتهام محاربه با خدا وپيامبر و اقدام عليه امنيت ملي به اعدام محکوم شدند و عبدالرحمن عساکره به 20 سال حبس ، اسماعيل عبيات 5 سال و علي بدري به 6 سال حبس محکوم شدند.
منابع محلي مي گويند عليرضا غبيشاوي که در بازداشتگاه اداره اطلاعات خلفية فوت کرد از دوستان نزديک برخي از اين زندانيان سياسي و از فعالان ملي عرب بوده است.
با احتساب مرگ بر اثر شکنجه عليرضا غبيشاوي، تعداد زندانيان سياسي عرب که زير شکنجه کشته شده اند به شش تن رسيد.
غيبان عبيداوي از حميديه،محمد چلداوي از احواز، رضا مغامسي از دزفول، محمد کعبي از شوش و ناصر آلبوشوکه از احواز تا به حال زير شکنجه ماموران اطلاعاتي کشته شده اند. اکنون نيز عليرضا غبيشاوي از اهالي خلفيه نيز زير شکنجه کشته شد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر