جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ شهریور ۳, جمعه

تقاضای حکم اعدام برای خود توسط یکی از بازداشت شدگان

جان شماری از فعالان سیاسی عرب احوازی در اثر شکنجه ماموران اطلاعات در
خطر است

دبی-العربیه.نت فارسی

منابع حقوق بشری از شهر احواز در جنوب غربی ایران می گویند جان شماری از فعالات عرب به دلیل شکجه شدید روحی و جسمی توسط ماموران وزارت اطلاعات این کشور در معرض خطر قرار گرفته است.

به گزارش "العربیه.نت" به نقل از منابع سازمان حقوق بشر احواز، شماری از فعالان سیاسی عرب در شهر خلف آباد که توسط دادگاه انقلاب به ریاست قاضی سید محمد باقر موسوی به اعدام یا زندان های بلند مدت محکوم شده اند، اعتراف های خود را رد کرده اند.

بنا بر این گزارش ها، آن ها تاکید کرده اند که اعترافاتشان در اثر شکنجه و تهدید بازجوها صورت گرفته است . از این رو طی روزهای گذشته این فعالان از بند عمومی زندان کارون احواز به بازداشتگاه های وزارت اطلاعات منتقل شدند و آن ها در معرض شکنجه شدید روحی و جسمی قرار گرفتند. بنا به خبرهای رسیده وضعیت جسمی و روحی شماری از این فعالان بسیار وخیم است.

بنا به این گزارش، هاشم شعبانی نژاد دانشجوی کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی دانشگاه احواز، دبیر ادبیات عرب، شاعر به دو زبان عربی و فارسی و وبلاگ نویس که به اتهام محاربه و تبلیغ علیه نظام به اعدام محکوم شده است در اثر شکنجه به کما رفته است. با این وجود ماموران وزارت اطلاعات از انتقال او به بیمارستان ممانعت می کنند.

هادی راشدی دیگر زندانی سیاسی عرب در زندان کارون احواز که دبیر شیمی دبیرستانهای خلف آباد و سربندر است نیز در اثر شکنجه های مستمر دچار شکستگی در چندین ناحیه از بدن از جمله لگن شده است. او به علاوه مختل شدن حرکت، دچار ناراحتیهای گوارشی بسیار شدید و خونریزی شده است. ماموران وزارت اطلاعات از انتقال او نیز به بیمارستان ممانعت می کنند.

برپایه این گزارش ها، رحمان عساکره دانشجوی فوق لیسانس رشته علوم اجتماعی دانشگاه احواز و دبیر شیمی دبیرستانهای شهر خلف آباد که در ارتباط با همین پرونده به تحمل 20 سال زندان در تبعید محکوم شده است در معرض شکنجه های روحی و جسمی شدید قرار گرفته است. او فرزند 14 ساله خود را در دوره زندان از دست داده است. بحران روحی رحمان عساکره به حدی است که به حکم صادره برای خود اعتراض کرده و خواستار صدور حکم اعدام شده است.

شعبه دوم دادگاه انقلاب احواز به ریاست قاضی سید محمدباقر موسوی در تاریخ 7-7-2012 شماری از فعالان سیاسی عرب احوازی را به اتهام محاربه و تبلیغ علیه نظام محاکمه کرد. هاشم شعبانی نژاد، هادی راشدی، محمد علی عموری و برادران سید جابر و سید مختار آلبوشوکه به اعدام محکوم شده اند. و همچنین رحمان عساکره، علی بدری (کارمند اداره اوقاف احواز و وبلاگ نویس)، اسماعیل عبیات (مهندس شیلات)، شهید شعبانی نژاد (فعال فرهنگی و شاعر) به ترتیب به تحمل 20 سال حبس در تبعید، 6 سال حبس، 5 سال حبس و یک سال حبس محکوم شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر