جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ مرداد ۱۸, چهارشنبه

سازمان ملل متحد و لبنان در نشست مشورتی تهران درباره سوریه شرکت نخواهند کرد

تهران می گوید بیش از 10 کشور در کنفرانس شرکت می کنند

 دبی-العربیه.نت فارسی

گزارش های منتشره حاکی از آن است که لبنان و کوفی عنان فرستاده سابق سازمان
ملل متحد و اتحادیه عرب به سوریه، در نشست مشورتی تهران که در خصوص بحران سوریه برگزار خواهد شد، شرکت نخواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سازمان ملل متحد سه شنبه 7-8-2012 اعلام کرد که کوفی عنان یا دستیاران او، در نشستی که قرار است در تهران پایتخت ایران برای بررسی بحران سوریه برگزار شود، شرکت نخواهند کرد.


بنا بر این گزارش، فرحان حقی سخنگوی سازمان ملل متحد در این باره گفت: «نه آقای عنان و نه هیچکدام از دستیارانش در نشستی که به میزبانی تهران درباره سوریه برگزار می شود، شرکت نخواهند کرد.»


خاطرنشان می شود که کوفی عنان از سمت خود به عنوان نماینده سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب برای حل و فصل بحران سوریه استعفا داده بود.


وزارت امور خارجه لبنان نیز یک روز پس از دیدار جلیلی از این کشور ، اعلام کرد که لبنان در کنفرانس تهران شرکت نخواهد کرد.


به گزارش "رادیو بین المللی فرانسه" وزارت خارجه لبنان توضیح داد که این کشور در هیچ کدام از همایش‌های بین‌المللی درباره سوریه شرکت نکرده و مایل است بی طرفی این کشور را نسبت به حوادث سوریه حفظ کند.


یکی از مقامات مسئول وزارت خارجه لبنان تصریح کرد که این کشور این پاسخ منفی را پس از دریافت دعوتنامه رسمی جمهوری اسلامی اعلام کرد.


حسین امیرعبدالهیان معاون وزیر خارجه ایران، اعلام کرد که روز پنجشنبه 9-8-2012 یک نشست مشورتی درباره سوریه از کشورهائی که "موضعی واقع بینانه" نسبت به این کشور دارند در تهران تشکیل خواهد شد.


او افزود که 10 کشور موافقت خود را برای شرکت در این همایش اعلام کرده اند، با این حال او از هیچ کشوری نام نبرد.


ایران از حامیان عمده رژیم اسد است. سعید جلیلی دبیرشورای عالی امنیت ملی روز گذشته پس از دیدار با بشار اسد در دمشق اعلام کرد ایران اجازه نخواهد داد "محور مقاومت" از بین برود.


ایران ، سوریه و حزب الله خود را محور مقاومت در برابر اسرائیل معرفی می کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر