جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ مرداد ۱۸, چهارشنبه

صالحی: تعدادی از ربوده شدگان در سوریه عضو سپاه پاسدران هستند

پس از دیدار با داوود اوغلو 

دبی – العربیه. نت فارسی علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه 9 – 8 – 2012 اعلام کرد تعدادی از اتباع ایرانی ربوده شده توسط ارتش آزاد سوریه "بازنشسته سپاه و ارتش" هستند.

او پس از دیدار با داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه و در راه بازگشت به تهران به خبرنگاران گفت: "برای مدتی بود كه زائرين به سوريه نمی‌ رفتند ، اما از زمانی كه دمشق آرام شد مجددا آغاز به اعزام زائرين كرديم و بازنشستگان ادارات مختلف از سپاه و وزارتخانه های ديگر به نوبت در ليست زائران قرار گرفتند."


او افزود:" به هر حال تعدادی از اين عزيزان از بازنشستگان سپاه و ارتش بوده‌ اند، البته افرادی نيز از ادارات مختلف ديگر بوده ‌اند و حتی قرار بود در مرحله بعد بازنشستگان ادارات ديگر نيز اعزام شوند كه آرام آرام راه برای زيارت ساير مردم و شهروندان نيز باز شود."


ارتش آزاد سوریه اخیرا اعلام کرده است یک اتوبوس حامل اعضای سپاه را " هنگام پرداختن به ماموریت شناسایی" در پایتخت سوریه دستگیر کرده است.


در فیلمی که ارتش آزاد از این افراد در اختیار العربیه قرار داد بازداشت شدگان به همراه افراد مسلح نشان داده شدند و شرط آزادی آنها توقف همکاری ایران با رژیم اسد و توقف بمباران و گلوله باران مناطق مسکونی اعلام شد.


مخالفان سپس اعلام کردند سه تن از این افراد بر اثر بمباران جنگنده های رژیم در حومه دمشق کشته شدند.


ایران اما برای آزادسازی اتباع خود تماس های دیپلماتیک گسترده ای برقرار کرده و از قطر و ترکیه خواسته است در این زمینه میانجیگری کنند.


علی اکبر صالحی از گروگان گیران خواست " از باب اخوت اسلامی" اتباع ایرانی را آزاد کنند.


ایران از حامیان عمده رژیم سوریه است و طی ماه های گذشته بارها علیه مخالفان رژیم موضوع گرفته است.


سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی که روز گذشته برای رساندن پیام آیت الله خامنه ای به بشار اسد وارد دمشق شده بود بار دیگر تاکید کرد تهران از رژیم اسد حمایت می کند.


او گفت ایران اجازه نخواهد داد " خط مقاومت " تحت تاثیر شرایط جاری قرار گیرد.


ایران ، سوریه و حزب الله لبنان خود را خط مقاومت علیه اسرائیل معرفی می کنند
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر