جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ خرداد ۲۰, شنبه

سوریه؛ استفاده از سلاح سنگین علیه ناظران بین المللی

سوریه؛ استفاده از سلاح سنگین علیه ناظران بین المللیه گزارش خبرگزاری فرانسه، دبیرکل سازمان ملل امروز اعلام کرد که از سلاحهای سنگین و گلوله های نفوذ کننده علیه ناظران بین المللی در سوریه استفاده شده است.
به گفته دیپلماتها، بان کی مون که در جلسه غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل در مورد اوضاع سوریه سخن می گفت، هدف از این اقدام را دور کردن ناظران بین المللی از نقاطی که مورد حملات نیروهای دولتی قرار گرفته بودند، اعلام کرده است.
به گفته این منبع، خودروهای ناظران بین المللی در سوریه تقریبا هر روز هدف تیراندازی قرار می گیرند.
دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین روز پنج شنبه با حضور در مجمع عمومی این سازمان اعلام کرد که رژیم بشار اسد مشروعیت خود را کاملا از دست داده است و افزود، جامعه بین المللی باید برای توقف خشونتها در سوریه به اقداماتی قویتر دست بزند.
کوفی عنان، نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب نیز طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل با محکوم کردن کشتار تازه در سوریه گفت، این وضعیت نمی ‌تواند تا ابد ادامه یابد.
از سوی دیگر کاخ سفید واشنگتن با محکوم کردن قتل عام تازه شهروندان غیرنظامی سوری در روستای القبیر که طی آن دهها زن و کودک با چاقو به قنل رسیدند، اعلام کرد که این اقدام در واقع توهين به كرامت انسانی است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز کشتار مردم بی دفاع سوریه بدست نیروهای رژیم بشار اسد را غیرقابل بخشش خواند و گفت، عاملان اینگونه اقدامات روزی باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر