جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ خرداد ۲۲, دوشنبه

احضار روحانیان اهل سنت کرد به وزارت اطلاعات و دادگاه



به گزارش رسانه‌های وابسته به اهل سنت ایران، حسن امینی، مفتی و حاکم شرع مردمی کردستان به اطلاعات سنندج و دادگاه ویژه روحانیت همدان احضار شد. عبدالسلام گلنواز نیز از جمله روحانیان کرد احضار شده است.
تارنمای سنی آنلاین، پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی اهل سنت در ایران گزارش‌هایی مبنی بر احضار روحانیان اهل سنت به وزارت اطلاعات و دادگاه ویژه روحانیت همدان و ارومیه منتشرکردند.
منابع خبری اهل سنت در ایران همچنین از بازجوئی فواد مردوخ روحانی خبر دادند. وی روز سه‌شنبه ۱۶ خرداد حدود ۳ ساعت تحت بازجوئی ماموران اطلاعات سنندج قرارگرفته است. ماموران وزارت اطلاعات در کردستان ضمن تعطیل کردن کلاس‌های درس او در محله‌ی جورآباد سنندج ، تهدید کردند که بدون احضاریه و "با تماس تلفن" باید در این اداره حضوریابند. گفته می‌شود که فواد مردوخ روحانی طی کمتر از یک سال گذشته سه بار از طرف ماموران وزارت اطلاعات در سنندج مورد بازجویی قرارگرفته است.
"مکتب قرآن" یک موسسه دینی اهل سنت در کردستان ایران، ضمن محکوم کردن بازداشت‌ها در پاسخ به اتهامات ماموران سازمان اطلاعات سنندج آورده است که "مکتب قرآن" یک موسسه‌ی غیر سیاسی است و صرفا فعالیت دینی ومذهبی دارد.

احضار روحانی کرد به دادگاه ویژه روحانیت ارومیه

عبدالسلام گلنواز، امام جمعه مسجدی در محله شیوه ابراهیم سردشت نیز به وزارت اطلاعات و دادگاه ویژه روحانیت در ارومیه احضار شده است.
گفته می‌شود ماموران سازمان اطلاعات در ۲۹ مورد اتهامات وی را اعلام کرده‌اند. دادگاه ویژه روحانیت پیش از این مجوز این روحانی کرد را ازامامت جمعه سلب کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر