جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ خرداد ۲۱, یکشنبه

در پی تایید افزایش قیمت ها توسط رئیس بانک مرکزی

قیمت دلار و سکه بار دیگر در بازارهای ایران اوج گرفت

دبی-العربیه.نت فارسی

قیمت دلار و سکه در ایران بار دیگر اوج گرفته است. این در حالی است که پس از یک شوک ناگهانی به بازار ایران ناشی از حدود دو برابر شدن قیمت دلار، در هفته های اخیر، قیمت آن رو به کاهش گذاشته بود.

خبرگزاری فارس یکشنبه 21 خرداد اعلان کرد که قیمت هر دلار در بازارهای ایران به 1822 تومان رسید که افزایشی در حدود 100 تومان نسبت به هفته گذشته نشان می دهد.


برپایه این گزارش، قیمت سکه طرح جدید یکشنبه با 2 هزار تومان افزایش، به 685 هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم هم با 4 هزار تومان افزایش، روز 692 هزار تومان معامله شد. نیم سکه هم 343 هزار تومان خرید و فروش شد.


بنابراین گزارش، ربع سکه با 500 تومان رشد به قیمت 168 هزار تومان رسیده و نرخ هر اونس به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی بدون تغییر نسبت به روز قبل 1595.7 دلار ماند.


افزایش قیمت دلار و سکه در ایران در حالی صورت می گیرد که محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی این کشور پیشتر گفته بود: "میزان تقاضا برای ارز بالا رفته است، محدودیت‌هایی در پی تحریم‌ها برای ما در نقل و انتقال ارز وجود دارد، قیمت‌ها در سطح جهانی بالا رفته و در داخل نیز همچنان شاهد تورم دو رقمی هستیم."


او تاکید کرده بود: "شرایطی بدیهی و منطقی است که قیمت تعیین شده برای دلار باید بالاتر از رقم پیشین تعیین شود، چرا که در غیر این صورت یارانه ارزی به واردات از حجم بالاتری برخوردار خواهد شد."

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر