جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ خرداد ۲۱, یکشنبه

بنا بر اعلان قاضی پرونده اختلاس بزرگ

خاوری رئيس سابق بانك ملى ايران تحت تعقیب پلیس بین الملل قرار گرفت

دبی-العربیه.نت فارسی

به گفته قاضی پرونده اختلاس بزرگ در ایران، پلیس بین الملل (اینترپل) حکم بازداشت محمود رضا خاوری مدیر عامل پیشین بانک ملی ایران را که از کشورش فراری شده، صادر کرد.

قاضی سراج می گوید خاوری متهم است که در اختلاس بزرگ در نظام بانکی ایران، (اختلاس 3هزار میلیارد تومانی)، دست داشته است.


خاوری که تابعیت کانادا نیز دارد ، پس از مطرح شدن نامش در پرونده اختلاس بزرگ، از ایران خارج شد و هم اینک در کانادا به سر می برد.


اختلاس اخیر در نظام بانکی ایران در روزهای اخیر فضای سیاسی را تحت الشعاع قرار داده است. متهم اصلی این پرونده فردی به نام "مه آفريد امير خسروی " صاحب مجموعه "گروه امير منصور آريا" است که بر اساس گزارش های منتشره، توانسته است از طريق روابط خاص خود با بانک صادرات و بانک ملی ايران به گشايش اسناد اعتباری به مبلغ صدها ميليارد تومان اقدام کند، بدون آن که تمام يا دست کم بخش عمده‌ای از وجه اين اعتبار نامه‌ها را پرداخته باشد.


به گزارش خبرگزاری های ایران، قاضی سراج که رسیدگی به پرونده این اختلاس را بر عهده دارد، یکشنبه 10-6-2012 از صدور حکم پی گیرد خاوری از سوی اینترپل خبر داد.


در همین حال مهدی فراهانی، نماينده دادستان در سيزدهمين دادگاه رسيدگی به پرونده فساد بزرگ مالی گفت که وزارت‌خارجه و بانک ملی برای بازگشت محمودرضا خاوری، رييس سابق بانک ملی هيچ اقدامی انجام نداده است. نماينده دادستان همچنين خواستار آن شد که مجلس وزير اقتصاد را استيضاح کند.


نام شماری از مسئولان دولتی ایران و نمایندگان پیشین پارلمان این کشور، در میان متهمان پرونده اختلاس بزرگ دیده می شود.


پیشتر علامحسین محسنی اژه ای دادستان ایران گفته بود اگر خاوری به ایران باز نگردد، همه اتهام ها در اختلاس سه هزار میلیارد تومانی به او نسبت داده خواهد شد.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر