جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ تیر ۸, پنجشنبه

توسط پلیس مبارزه با تروریسم صورت گرفت

بازداشت وزیر امور خارجه ایران در فرودگاه بخش یونانی نشین قبرس

دبی-العربیه.نت فارسی


علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چند ساعت توسط شعبه مبارزه با تروریسم پلیس این کشور بازداشت شد. اما ساعاتی بعد با اقدام وزارت امور خارجه قبرس آزاد شد. گفته می شود که دلیل بازداشت صالحی که در بخش یونانی نشین قبرس صورت گرفته، قرار گرفتن نام او در لیست تحریم های اتحادیه اروپا است.

خبرگزاری های "آناتولی" و "جیهان" و همچنین تلویزیون دولتی ترکیه، خبر بازداشت علی اکبر صالحی را منتشر کردند.


خبرگزاری "جیهان" به نقل از روزنامه "پولایتیس" قبرس گزارش داده است که علی اکبر صالحی به دعوت وزارت امور خارجه قبرس به این کشور سفر کرده اما در بدو ورود تحت بازداشت شعبه مبارزه با تروریسم پلیس قبرس در فرودگاه لارناکا قرار گرفت.


روزنامه "پولایتس" در گزارش خود ادامه داده است: "پس از آن که وزارت امور خارجه قبرس از خبر بازداشت وزیر امور خارجه ایران مطلع شد، اقدام لازم را انجام داد و آقای صالحی آزاد شد."


این روزنامه این سوال را مطرح کرده که "آن چه باید مشخص شود این است که چرا نام وزیر امور خارجه ایران باید در فهرست پلیس شعبه مبارزه با تروریسم قبرس قرار گیرد؟"


تلویزیون دولتی ترکیه هم در این باره گزارش داد: "علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران در بخش یونانی نشین قبرس دستگیر شد".


این تلویزیون در گزارش خود خاطرنشان کرد: "علی اکبر صالحی که بنا‌به دعوت رسمی مقامات قبرس با یک هواپیمای ویژه به جزیره قبرس سفر کرده بود، در فرودگاه لارناکا از سوی مامورین شعبه مبارزه با تروریسم بازداشت شد.


مطبوعات بخش یونانی نشین قبرس، دلیل بازداشت علی اکبر صالحی را قرار گرفتن نام وی در لیست تحریم اروپا اعلام کردند. بر اساس اخبار منتشر شده در مطبوعات یونان، پلیس مبارزه با تروریسم فرودگاه پس از مدتی کوتاه صالحی را آزاد کرد و مقامات قبرس به دلیل این امر از صالحی معذرت خواهی کردند."


نام بسیاری از مقام های جمهوری اسلامی ایران به دلیل فعالیت های اتمی و تسلیحاتی این کشور، در فهرست تحریم اتحادیه اروپا قرار گرفته است.


آقای صالحی در سفر یک روزه خود به بخش یونانی نشین قبرس با دیمیتریس هیریستوفیاس رهبر و واسوس شارلیس وزیر دارایی و سرپرست وزارت امور خارجه این کشور، دیدار و گفت و گو کرده است.


رسانه های ایران عمدتا نسبت به این حادثه سکوت اختیار کردند. تا این که سرانجام اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سایت خارجی پارلمان ایران با بیان اینکه باید منتظر حضور صالحی در مجلس باشیم تا بتوان درباره بازداشت وی اطلاعات دقیق‌تری کسب کرد، گفت: "این احتمال نیز وجود دارد که این مساله برای ایجاد جنگ روانی رخ داده باشد تا از آن سوء استفاده تبلیغاتی شود."


خبرگزاری "ایلنا" با اشاره به این که بار اول نیست صالحی به سفر خارجی می‌رود بیان داشت: "معمولا شخصیت‌ها با تشریفات خاصی در فرودگاه حضور مى يابند و اینکه این مساله در فرودگاه این کشور اتفاق افتاده است شاید به دلیل خطا باشد."

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر