جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ شهریور ۱۷, جمعه

در این پرونده تا کنون 6 نفر دستگیر و دو نفربرکنار شده اند

اختلاس در بانک مرکزی ایران توسط نمایندگان وزارت اطلاعات

  دبی-العربیه.نت فارسی

اخیرا شش نفر از حوزه امور بین الملل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به اتهام اختلاس دستگیر شده اند. همچنین مدیرکل حراست بانک مرکزی ایران که پرسنل وزارت اطلاعات این کشو است نیز به همراه یکی از معاونان بانک مرکزی به نام ابوالحسنی از کار برکنار شده‌اند.
سایت "امروز" در این باره گزارش داده است که این عده از افراد به اتهام سوء استفاده در جریان تبدیل ارز به ریال در بازار دستگیر شده‌اند.

لازم به توضیح است که بانک مرکزی به منظور کنترل قیمت ارز روزانه مبالغ هنگفتی ارز خارجی از طریق صرافی‌ها وارد بازار می‌کند.

برپایه این گزارش، دستگیرشدگان متهم هستند که مبالغ بسیاری را خارج از ضابطه در اختیار صرافی‌های مذکور قرار داده و با همدستی آن‌ها از محل اختلاف قیمت خرید و فروش ارز مبالغ کلانی سوء‌استفاده کرده‌اند.

ابوالحسنی پیش از معاونت بانک مرکزی، مسؤلیت معاونت وزارت اقتصاد و امور دارایی را برعهده داشته است. وی از جمله متهمان فساد مالی در جریان اختلاس سه هزار میلیارد تومانی موسوم به "اختلاس بزرگ" است. ظاهراً او از جمله مسؤلان دولتی است که به دستور آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران از تعقیب قضایی مصونیت یافته اما از معاونت وزارت اقتصاد کنار گذاشته شد و بلافاصله به معاونت بانک مرکزی برگزیده شد.

در سال های اخیر چندین اختلاس در نهادهای مالی ایران کشف شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر