جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ شهریور ۲۰, دوشنبه

پرونده اتمی ایران امروز در آژانس بین المللی بررسی می شود

دبی- العربیه. نت فارسی

همزمان با درخواست برای افزایش تحریم ها

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه 10 – 9 – 2012 در حالی پرونده اتمی ایران را بررسی خواهد کرد که کشورهای غربی خواستار اعمال تحریم های جدیدی علیه این کشور شده اند.
در این نشست که یک هفته طول خواهد کشید 35 عضو شورای حکام امور مختلفی از جمله ، تدابیر لازم برای ایجاد امنیت در سایت های اتمی و برنامه اتمی کره شمالی را نیز بررسی خواهند کرد اما مسئله ایران عمده ترین موضوع این نشست خواهد بود.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش اخیر خود ایران را به عدم همکاری با کارشناسان بین المللی متهم و اعلام کرد همچنان نمی تواند مسالمت آمیز بودن فعالیت این کشور را تایید کند.

گزارش همچنین ایران را به تلاش برای از بین بردن آثار به جای مانده از فعالیت اتمی در سایت نظامی پارچین متهم کرد.

آژانس اعلام کرد:" در حال حاضر حتی اگر کارشناسان ما بتوانند از سایت بازدید کنند توانایی آنها در رسیدن به نتیجه به شکل قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت."

یک دیپلمات غربی به رویترز گفت:" ایران همچنان به تعهدات خود پایبند نیست. به نظر می رسد موضع ایران در این نشست محکوم خواهد شد و یا اینکه کشورهای عضو گروه 1 + 5 بیانیه شدید اللحنی علیه این کشور صادر کنند."

این دیپلمات که نخواست نامش فاش شود ، تاکید کرد " شورای حکام و گروه 1 + 5 باید به شکل صریح و هماهنگ در مورد اقدام های ایران گفتگو کنند."

همچنین در گزارش آژانس آمده بود علی رغم تحریم های بی سابقه بین المللی بویژه تحریم های نفتی ، ایران فعالیت غنی سازی در سایت فردو را افزایش داده است.

کشورهای غربی و اسرائیل ایران را به تلاش برای تولید بمب اتمی متهم می کنند اما این کشور اعلام می کند که برنامه صلح آمیزی را دنبال می کند.

به دلیل عدم موافقت رهبران ایران با توقف برنامه اتمی ، این کشور با تحریم های گسترده بین المللی مواجه شده است.

همزمان اسرائیل تهدید می کندد که ممکن است علیه این کشور دست به اقدام نظامی بزند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر