جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ شهریور ۱۷, جمعه

به منظور افزایش نقش این نهاد نظامی در کنترل عرصه های مختلف جامعه

به دستور آیت الله خامنه‌ای سپاه پاسداران حوزه علمیه تاسیس می‌کند

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در پی تاسیس حوزه عملیه و تربیت طلبه است. نمایندگی آیت الله خامنه ای در سپاه مامور پی گیری این طرح شده است.

به گزارش سایت "جرس" این طرح در چارچوب کنترل بخش‌های مختلف قدرت به دست سپاه به عنوان تنها نیروی ذیصلاح برای حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن صورت می‌گیرد.

بنا بر این گزارش، فرماندهان سپاه پاسداران عقیده دارند که این نیروی نظامی به موجب شرح وظایف مسؤلیت حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن را بر عهده دارد و لازمه ایفای این مسؤلیت نیز، کنترل همه عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، نظامی، امنیتی و از جمله حوزه‌های علمیه به دست سپاه است.

برپایه گزارش رسیده به "جرس"، علت توجه سپاه به حوزه علمیه نقش این نهاد در رهبری آینده نظام است، از این رو آیت الله علی جامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران اخیراً از طریق حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه را مأمور به تأسیس حوزه علمیه کرده است.

براساس این طرح، سپاه از طریق تربیت و سازماندهی طلاب حوزه‌های علمیه دو هدف مشخص را تعقیبب می‌کند:"۱- کنترل بیوت مراجع و روحانیون طراز اول به نحوی مؤثرتر از گذشته ۲- ایفای نقش مؤثر در پروژه مرجع سازی از طریق سازمان طلاب وابسته و تضمین آینده رهبری جمهوری اسلامی از این طریق."

در حال حاضر نهاد نمایندگی ولایت فقیه و کمیته مسؤل تهیه و اجرای این طرح در سپاه پاسداران درحال بررسی این مسئله هستند که طرح مذکور را چگونه باید به اجرا در آورند تا موجبات حساسیت منفی مراجع تقلید و روحانیون فراهم نشود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر