جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ شهریور ۱۵, چهارشنبه

محمد مرسی: زمان زیادی تا سرنگونی رژیم اسد نمانده است

دبی – العربیه. نت فارسی
مرسی به اسد: به کسانی که تو را به ماندن تشویق می کنند گوش نده
محمد مرسی رئیس جمهور مصر تاکید کرد ملت سوریه تصمیم خود را گرفته است و مقامات رژیم بدانند زمان زیادی برای ماندن آنها در قدرت نمانده است.
او که روز چهارشنبه 5 – 9 – 2012 در جلسه افتتاحیه 138 مین نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب در قاهره سخن می گفت با اشاره به کشتارهای جاری در سوریه تاکید کرد " رژیم سوریه از تاریخ گذشته و معاصر عبرت بگیرد."

این اجلاس بیشتر به آخرین تحولات سوریه و شک و تردیدها درباره وفات یاسر عرفات خواهد پرداخت.

رئیس جمهور مصر همچنین از کشورهای عربی خواست برای حل بحران جاری در سوریه تلاش کنند و گفت: " بدون اقدام کشورهای عربی و حمایت بین المللی این بحران پایان نمی یابد."

وی خطاب به مقامات سوریه گفت:" تصمیم درست را در زمان نامناسب نگیرید ... وقت تغییر فرا رسیده است و سخن گفتن از اصلاحات دیگر کارساز نیست."

مصر نمی خواهد انقلاب خود را صادر کند

محمد مرسی در ادامه سخنان خود تاکید کرد مصر قصد ندارد انقلاب خود را به کشورهای دیگر صادر و یا در امور داخلی آنها دخالت کند، اما از هرگونه اقدامی برای دست یابی ملت ها به آزادی حمایت خواهد کرد .
وی ضمن رد هرگونه تهدیدی علیه کشورهای عربی و یا خدشه کردن حاکمیت آنها خاطرنشان ساخت که نهضت جهان عرب در گرو حل مساله فلسطین است.

محمد مرسی سپس بشار اسد را مستقیما مخاطب قرار داد و افزود :"هنوز برای توقف خونریزی فرصت باقی است، از گرفتن تصمیمات اشتباه خودداری کن، و به آنهایی که تو را تشویق به ماندن در قدرت می کنند گوش نده، زیرا وجود شما در قدرت طولانی نخواهد بود."

ملت سوریه حرف آخر را زده است

رئیس جمهور مصر در ادامه سخنان خود در اجلاس وزرای خارجه عرب درباره مبارزات ملت سوریه گفت:"ملت سوریه حرف آخر را به وضوح زده است. این ملت خواستار تغییر است، پس وقت خود را با حرف زدن درباره اصلاحات تلف نکنید، زیرا وقت تغییر فرا رسیده و هنوز فرصتی برای جلوگیری از خونریزی باقی مانده لذا اگر دست به این اقدام نزنید عامل زمان کار خود را خواهد کرد .. ما در کنار ملت سوریه تا دستیابی آن به حقوق کامل بدون دخالت در امور داخلی این کشور هستیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر