جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ شهریور ۱۵, چهارشنبه

ایران از طریق عراق به سوریه کمک تسلیحاتی و نظامی ارسال می ‌کند

روزنامه نیویورک تایمز:جان مكين ، جو ليبرمن و ليندسی گراهام سه سناتور

آمریکایی روز چهارشنبه 5-9-2012 از اینکه نوری مالکی نخست وزیر عراق به ایران اجازه می دهد از طریق حریم هوایی این کشور به سوریه سلاح و تجهیزات نظامی بفرستد به شدت اظهار نگرانی کردند.
جان مکین گفته است پس از انفجار مهیب دمشق که به کشته شدن چهار تن از مقامات بلند پایه رژیم اسد منجر گردید ایران خطر سرنگونی اسد را جدی گرفته و ارسال اسلحه و تجهیزات و افراد سپاه به سوریه را از سرگرفته است.
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز چهارشنبه 5-9-2012 به نقل از منابع امنیتی آمریکا نوشت همزمان با شدت گرفتن عملیات مخالفان علیه رژیم اسد و تلاش آنها برای کنترل مناطق وسیعتر در این کشور جمهوری اسلامی ایران ارسال کمک نظامی به رژیم اسد از طریق حریم هوایی عراق را از سر گرفته است.
این روزنامه در گزارش خود می افزاید ایران با استفاده از خطوط هواپیمایی مسافربری خود مانند شرکت هواپیمایی ماهان اقدام به ارسال محموله های اسلحه از عراق به سوریه کرده است.
منابع امنیتی آمریکا می گویند کمک های ایران شامل تکنولوژی استراق سمع برای ارتباطات شخصی بین افراد، کنترل اینترنت و اعزام عناصر سپاه قدس برای آموزش نیروهای اسد است.
پیش از این نیز مخالفان رژیم سوریه ، سازمان های حقوق بشری و برخی کشورهای غربی عراق را به همکاری با ایران برای ارسال تجهیزات نظامی متهم کرده بودند.
این در حالی است که نوری مالکی اخیرا گفته است که هواپیماهای ایران از طریق حریم هوایی عراق تنها کمک های انسان دوستانه به سوریه ارسال می کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر