جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ شهریور ۱۴, سه‌شنبه

"همکاری ایران با پ ک ک برای اقدام علیه ترکیه به دلیل بحران سوریه"

روزنامه آلمانی دی ولت:

دبی- العربیه. نت فارسی

روزنامه آلمانی "دی ولت" در گزارشی اعلام کرده است ایران پس از حوادث سوریه
و پشتیبانی ترکیه از مخالفان اسد دهها جاسوس به این کشور اعزام کرده است تا علیه امنیت این کشور عمل کنند.
بر اساس این گزارش که ترجمه آن در سایت "گویا" منتشر شده است ایران با حزب کارگران کردستان (پ ک ک) کمک می کند تا در ترکیه دست به " حملات فوق العاده موثر و مرگبار" بزند.
ایران از ماه مارس ۲۰۱۲ "صد جاسوس کارکشته" به ترکيه اعزام کرده و اعضای پ ک ک ديگر نه از مرزهای عراق، بلکه از مرزهای ايران وارد ترکيه می‌ شوند.
این منبع افزود:" به نظر می‌ رسد سرنوشت رژيم بشار اسد به اندازه ‌ای برای رژيم ايران اهميت دارد که با تقويت هر گروهی در منطقه حاضر است سقوط آن را به تعويق بيندازد و يا تا جايی که می ‌تواند آن را با هزينه سنگين ‌ترين برای همه، از جمله ترکيه ،تبديل کند."
روزنامه آلمانی افزود:"حال مسئله ‌ای که در ترکيه روی آن بحث می‌ شود اين است که اين حملات فوق ‌العاده موثر و مرگبار پ ک ک به ناگهان از کجا پيدا شد. سخن بيش از همه بر سر پشتيبانی تروريستی از سوی رژيم‌های سوريه و ايران و حتی اسراييل است!"
اين حدس زمانی بيشتر زمينه واقعی يافت که گروهی از جاسوسان رژيم ايران در ترکيه دستگير شدند. جمعه گذشته 9 تن به اتهام جاسوسی برای ايران دستگير شدند که هفت تن از آنها کمی ديرتر بازداشت شده بودند. دو تن از آنها ايرانی و هفت تن ديگر تبعه ترکيه هستند.
بر اساس این گزارش "سازمان‌ های اطلاعاتی دو کشور (ايران و ترکيه) تاکنون عليه پ ک ک همکاری می ‌کردند... ولی به نظر می‌رسد اين همکاری ظاهرا با توجه به درگيری سوريه متوقف شده باشد.
رسانه‌های ترکيه از نشانه ‌هايی گزارش می‌ دهند که رژيم ايران نه تنها ديگر اطلاعاتی به ترکيه نمی ‌دهد بلکه به طور فعال به پ ک ک کمک نيز می ‌کند.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر