جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ مهر ۵, چهارشنبه

تظاهرات مردم الخلفية در اعتراض به احکام اعدام فعالان سیاسی

برای سومین روز متوالی

به گزارش منابع محلی از احواز مردم شهرالخلفية در جنوب شرقی احواز روزهای یکشبنه 24، دوشنبه 25 و سه شنبه 26 سپتامبر جاری در اعتراض به احکام اعدام صادره علیه پنج تن از فعالان سیاسی این شهر دست به راهپیمایی زدند.
بر اساس گزارش ارسالی از سوی فعالان عرب احواز ، پیشتر یک دادگاه محلی محمد علی عموری وبلاگ نویس، هاشم شعبانی دبیر ادبیات عرب، هادی راشدی دبیر شیمی، سید جابرآلبوشوکه و برادر جوانتر او سید مختار آلبوشوکه را درپی فعالیت فرهنگی بازداشت و سپس آنها را به اتهارم محاربه با خدا محاکمه و به اعدام محکوم کرد.
به گزارش فعالان حقوق بشری از الخلفية که در 90 کیلومتری جنوب شرق احواز قرار دارد، این شهر سومین روز حضور گسترده نیروهای امنیتی در کوچه ها وخیابان ها را تجربه می کند.
گزارشگران حقوق بشری ضمن ابراز نگرانی از "احتمال درگیری و کشتار مردم این شهر توسط نیروهای نظامی و امنیتی" خواستار توجه هر بیشتر نهادهای بین المللی شدند.
به گفته فعالان حقوق بشری، اعتراضات در الخلفية زمانی آغاز شد که دادگاه انقلاب احواز احکام اعدام برای این پنج تن را صادر کرد.
از سوی دیگر و درهمین راستا احکام اعدام این پنج جوان عرب مورد انتقاد سازمان های بین المللی و کشورهای اروپایی قرار گرفتند. خانواده های این پنج جوان و دیگر شهروندان عرب معتقدند که احکام صادره بر علیه این افراد حکایت گر اندیشه و رویکرد نژاد پرستانه مسئولان نهادهای امنیتی و دادگاه انقلاب هستند و هیچ مبنای حقوقی وقانونی ندارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر