جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ مهر ۹, یکشنبه

با اشاره به نقض آشکار و گسترده حقوق بشر در ایران بریتانیا صدور حکم اعدام برای چهار فعال مدنی عرب در ایران را محکوم کرد

ولیام هیگ وزیر امور خارجه بریتانیا روز جمعه 24-8-2012 صدور حکم اعدام درحق چهار تن از فعالان مدنی عربهای ایران که در ماه ژوئن از سوی جمهوری اسلامی ایران به اتهام محاربه به اعدام محکوم شدند را به شدت محکوم کرده و آنرا "شرم آور" توصیف کرد.
به گزارش العربیه نت به نقل از وزارت خارجه بریتانیا ویلیام هیگ در بیانه ای ضمن محکوم کردن نقض گسترده حقوق بشر در ایران، صدور حکم اعدام در حق چهار شهروند عرب ایرانی را رفتاری زشت و شرم آور توصیف کرد.
مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران یک ماه پیش 4 شهروند عرب را به اتهام محاربه به دار آویخت و متعاقب پان چهار تن ئیگر را در کمتر از یک ماه به اعدام محکوم کردند.
فعالان و سازمان حقوق بشر اهوازمی گویند این چهار نفر نزدیک به یک سال در بازداشتگاههای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی زیر بدترین انواع شکنجه جسمی و روحی بسر می برند.
طبق گزارش فعالان حقوق بشر اهواز این افراد در طول دوره بازداشتشان هیچگونه دسترسی به وکیل برای دفاع از حقوقشان نداشته‌اند.
در بیانه وزیر خارجه بریتانیا آمده است که شکنجه و صدور حکم اعدام برای محمد علی عموری، سید جابر آلبوشوکه، سید مختار آلبوشوکه، هاشم شعبانی عموری و هادی راشدی، از فعالان مدنی عرب ایران کمتر از یک ماه بعد از اعدام مخفیانه چهار نفر دیگر از اعضای این اقلیت انجام می‌شود
هیگ همچنین به اعدام صفیه غفوری و تداوم آزار دیگر اقلیت‌های مذهبی از جمله کشیش یوسف ندرخانی که به اتهام ارتداد به اعدام محکوم شده است نیز اشاره کرده و آن را به عنوان مواردی آشکار از نقض حقوق بشر در ایران توصیف کرده است.
وزیر خارجه بریتانیا با اشاره به تداوم آزار و اذیت اقلیت‌های قومی، مدافعان حقوق بشر و زندانیان سیاسی در ایران آن را رفتاری شرم‌آور برای رهبران ایران به شمار آورد.
وی همچنین تآکید کرد بریتانیا به کمک نهادهای بین المللی و اتحادیه اروپا نقض حقوق بشر از سوی جمهوری اسلامی ایران را بررسی خواهد کرد و بر اعمال فشار بر ایران تا زمان پایان دادن به نقض حقوق بشر از سوی این کشور ادامه خواهد داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر