جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۵, دوشنبه

توسط شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی

 

دبی-العربیه.نت فارسی
حکم 13 متهم به جاسوسی برای اسرائیل در جلسه ای که در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد، به آن ها ابلاغ شد.

خبرگزاری های ایران جزئیاتی در خصوص احکام صادره اعلام نکرده اند. خبرگزاری "فارس" در این باره گزارش داده است که "این متهمان از طریق کانالهای ماهواره‌ای و تبلیغات کاذب جذب سرویس‌ جاسوسی موساد " وابسته به اسرائیل شده بودند.


بنا بر این گزارش: "متهمان جاسوسی برای رژیم اشغالگر قدس ضمن ملاقات با عوامل آن رژیم و آمریکا با وعده‌های پوشالی و با دریافت امکانات و پول در زمینه‌های مختلف جاسوسی می‌کردند."


این گزارش افزوده است: "جلسات مختلف و متعدد این متهمان با حضور وکلا و نماینده دادستان و با لحاظ تشریفات قانونی برگزار شد و متهمان از خود دفاع کردند."


نام کامل متهمان هم در گزارش ها درج نشده و منابع خبری ایران به درج حروف اول نام و نام خانوادگی آن ها اکتفا کرده اند.


خبر ابلاغ حکم متهمان به جاسوسی برای اسرائیل در حالی صورت می گیرد که جنگ تبلیغاتی و اطلاعاتی میان ایران و اسرائیل در اوج خود به سر می برد.


در ماه های اخیر، شماری از نمایندگان دیپلماتیک اسرائیل در کشورهای مختلف هدف حمله قرار گرفته اند که تل آویو، ایران را مسئول این حملات دانسته است.


از سویی، در سه سال اخیرف تعدادی از دانشمندان اتمی ایران و افراد مرتبط با فعالیت های اتمی این کشور، ترور شده اند. تهران، اسرائیل را متهم به دست داشتن در این ترورها می کند.


پیش از این وزارت اطلاعات از دستگیری 15 نفر از اعضای "یک شبکه جاسوسی مرتبط با اسرائیل " خبر داده و اعلام کرده بود این افراد قصد داشتند علیه مسئولان پرونده هسته ای و اهداف مختلف در ایران دست به عملیات تروریستی بزنند.


عباس مومن آبادی مشاور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در توضیحی که در خصوص تخلف جدید کشف شده در سیستم بانکی ایران ارائه کرد هدف از این تخلف 100 میلیون یورویی را خرید تجهیزات مخابراتی از اسرائیل اعلام کرده است. 

 

 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر