جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۸, پنجشنبه

سوریه مقصد اصلی محموله های اسلحه ایران

کارشناسان از ارسال اسلحه ایرانی به سوریه خبر می دهند

کارشناسان سازمان ملل متحد مستقر درسوریه در پیشنویس یک گزارش محرمانه اعلام کرده اند که سوریه هنوز مقصد اصلی محموله های اسلحه، ایران است.

خبرگزاری رویترزروز پنجشنبه 17-5-2012 اعلام کرد کارشناسان سازمان ملل متحد در گزارش خود آورده اند که جمهوری اسلامی ایران با ارسال اسلحه به سوریه آشکارا تحریم های شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است.


ایران و روسیه، از معدود کشورهایی هستند که هنوز در برابر مخالفانی، که به دنبال سرنگونی، بشار اسد هستند از این رژیم دفاع می کند.


گزارش جدیدی که توسط کارشناسان به شورای امنیت ارسال شده است نشان می دهد که ایران در سه مورد به صورت غیر قانونی و خلاف تحریم های سازمان ملل و شورای امنیت اقدام به ارسال اسلحه به سوریه کرده است.


این گزارش توسط کمیته مخصوصی از کارشناسان شورای امنیت تنظیم شده است .


درگزارش اشاره شده که ایران در سال گذشته یک محموله از موشک های ضد نفربر نیز به طالبان ارسال کرده است .


این محموله اسلحه که قرار بود به طالبان داده شود توسط نیروهای بریطانیایی کشف و توقیف شد.


کارشناسان می گویند محموله اسلحه ای که از ایران به سوریه و افغانستان ارسال شده است شامل تفنگ معمولی، تیر بارمسلسل، مواد منفجره، راکت توپخانه 60 میلی متر و 120 میلی متر و نارنجک می باشد.


هنوز مشخص نیست که این گزارش چه وقت به سازمان ملل و شورای امنیت ارایه شود.


گزارش کارشناس سازمان ملل از ارسال اسلحه زمانی بر ملا می شود که تهران در تلاش است که اختلافات خود را با آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) حل و فصل کند.


کشور های غربی و سازمان ملل ایران را متهم می کنند به اینکه برای رسیدن به سلاح اتمی تلاش می کند اما ایران این اتهام را رد می کند.


ایران هم اکنون خود را برای گفت وگو با پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان که قرار است هفته آینده در عراق برگزار شود آماده می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر