جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۸, پنجشنبه

همزمان با موج تغییر در برخی از کشورهای عربی



ولایتی برای سازماندهی نیروهای متمایل به ایران در جهان عرب برگزیده شد

علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه سابق ایران، وظیفه نمایندگی آیت الله علی خامنه‌ای رهبر این کشور برای سازماندهی نیروهای نزدیک به جمهوری اسلامی ایران در کشورهای عربی را برعهده گرفته است.

سایت خبری "دیگربان" در این رابطه گزارش داده است که ولایتی که از او با عنوان "دبیرکل مجمع جهانی بيداری اسلامی" یاد می‌شود، از شهریور ماه سال گذشته تاکنون با چندین گروه مصری٬ سوری٬ لیبیایی٬ بحرینی و تونسی در تهران دیدار و گفت و گو داشته است.


بنابراین گزارش، از زمان آغاز اعتراض‌ها در برخی کشور‌های عربی٬ هیات‌های سیاسی٬ مذهبی٬ دانشگاهی و اقتصادی از این کشور‌ها با سفر به ایران با ولایتی و برخی مقام‌های دیگر ایران دیدار داشته‌اند.


این در حالی است که آیت الله خامنه‌ای، تحولات یک سال اخیر در برخی کشورهای عربی را "بیداری اسلامی" توصیف می کند. جمهوری اسلامی ایران در این یک سال، چندین همایش و کنفرانس بین المللی با عنوان "بیداری اسلامی" برگزار کرده که مدیریت آن ها را علی اکبر ولایتی برعهده داشت. برگزاری این همایش ها هم زیر نظر دفتر رهبر ایران بود.


چند سایت اینترنتی هم نزدیک به جمهوری اسلامی ایران برای پوشش اخبار کشورهای عربی به زبان های عربی، انگلیسی و فارسی راه اندازی شده اند.


نمایندگانی از کشور‌های مصر٬ سوریه٬ یمن٬ تاجیکستان٬ عراق٬ بحرین٬ لیبی٬ تونس٬ ترکیه٬ فلسطین٬ ازبکستان٬ پاکستان و قرقیزستان طی یک‌سال گذشته به طور مکرر به تهران سفر کرده و با مقام های ایران از جمله آیت الله خامنه ای دیدار داشته‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر