جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ خرداد ۹, سه‌شنبه

بريتانيا نحوه برخورد تهران با مردم عرب احواز را محکوم کرد

ويليام هيگ وزير خارجه بريتانيا رفتار مسئولان ايرانى در برابر احوازيها  را محکوم کرد و به ويژه نحوه برخورد با تظاهرکنندگان در مناطق عرب نشین اين کشور را غيرقابل قبول دانست.
مسئول ارشد ديپلماسى بريتانيا در نامه اى که براى خانم هاريت هارمن فرستاده ، از گزارشهاى واصله از احواز به شدت ابراز نگرانى کرده است.
هيگ در اين نامه نوشته است: "از نحوه و ميزان خشونتى که عليه تظاهرکنندگان از میان اهالى شهرهاى عرب نشین مانند الحميديه، سوس و احواز به کار رفته است، به شدت نگرانم. گزارشهاى نگران کننده اى که از آزار و شکنجه و حتى قتل تعدادى از بازداشت شدگان احوازى در زندانها مى رسد واقعاً نگران کننده است".
وزير خارجه بريتانيا افزوده است: رفتار حکومت ايران در برابر احوازيها يک تناقض آشکار را در سياست تهران نشان مى دهد، زيرا از سويى مى گويد که پشتيبان اعتراضات در نقاطى ديگرى از منطقه مى باشد، حال آنکه به سرکوب شهروندان عرب اين کشور ادامه مى دهد.
وى توضيح داده است که وزارت متبوعش در صدد بررسى ميزان صحت گزارشها ازتعداد و نحوه فوت کسانى است که در زمان بازداشت جان باخته اند، و مى خواهد جوانب برخورد نامناسب حکومت ايران با اعتراضات موجود در الحواز را دقيق تر بشناسد.
هيگ به صراحت در نامه خود گفته است که "در صورت صحت وقوع رويدادهاى اعلام شده، چنين اعمالى را با شديدترين عبارات ممکن، محکوم مى کنم".

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر