جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۶, سه‌شنبه

تشکیل اتحادیه کشورهای عضو شورای همکاری خليج عربى در نشستی فوق العاده بررسی می شود

شاهزاده سعود الفیصل وزیر امور خارجه پادشاهی سعودی تاکید که که سران کشورهای عضو شورای همکاری، بر ادامه فعالیت کمیته های ویژه و بررسی موضوع تاسیس اتحادیه در نشستی اضطراری به توافق رسیدند.
از سویی عبد اللطیف الزیانی دبیرکل این شورا از موافقت سران کشورهای عضو با انعقاد توافقنامه امنیتی خبر داد.
الفیصل که دوشنبه 14-5-2012 در نشست خبری مشترک با عبد اللطیف الزیانی شرکت داشت افزود که کشورهای عضو شورای همکاری، با دیدگاه امارات برای حل و فصل مسالمت آمیز موضوع نزاع بر سر مالکیت جزایر سه گانه با ایران، اعلام موافقت کردند.
او همچنین با "رفتارهای تحریک آمیز ایران" در خصوص این جزایر و همچنین "دخالت در روابط میان بحرین و کشورهای خلیج عربى " مخالفت کرد.
از سویی عبد اللطیف الزیانی از موافقت کشورهای عضو شورای همکاری با ارائه کمک مالی به مدت پنج سال به مراکش و اردن برای پشتیبانی از پروژه های اقتصادی در این دو کشور خبر داد. او همچنین گفت که همه کشورهای خلیج عربى بر سر انعقاد معاهده امنیتی به توافق رسیدند.
نشست مشورتی سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج عربى در ریاض پایتخت سعودی برای بررسی انتقال از مرحله همکاری به مرحله اتحاد برگزار شد. این نشست در پی دعوت ملک عبد الله بن عبد العزیز پادشاه سعودی در دسامبر گذشته برای متحد شدن کشورهای عضو برگزار شد.
یکشنبه هم وزرای امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری، نشستی مقدماتی تشکیل دادند تا آخرین گزارش ها و توصیه ها را برای انتقال از مرحله همکاری به اتحاد تهیه کنند.
سران کشورهای عضو شورای همکاری در نشست خود در جریان گزارش های کمیسیون های تخصصی برای انتقال به مرحله اتحاد قرار گرفتند.
سعود الفیصل در نشست خبری خود به موضوع سوریه هم پرداخت و گفت که اعتماد به موفقیت طرح صلح کوفی عنان فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب برای حل و فصل بحران سوریه، در سایه ادامه خشونت ها، همه روزه کمتر می شود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر