جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۲, جمعه

گزارش منابع مخالفان از شکنجه و فشار بر زندانیان در زندان کارون احواز

دبی-العربیه.نت فارسی
گزارش ها حاکی از آن است که زندانیان زندان کارون اواحواز، به شدت زیر فشار هستند و در شرایط سخت و طاقت فرسایی به سر می برند.

سایت "ملی – مذهبی" در گزارشی به نقل از منابع حقوق بشری ، از اعمال فشار بر زندانیان در این زندان خبر داده که باعث بروز شماری از مشکلات برای زندانیان شده است.


بنا بر این گزارش، به دستور دادستان احواز و اداره اطلاعات این شهر، دادن مرخصی، عفو مشروط و پایان حبس به محبوسان در زندان کارون احواز ممنوع شده است.


در این زندان همچنین رویه بازداشت زندانیان و زیر حکم نگه داشتن آنان که گاه در بعضی موارد بیشتر از دو سال نیز طول می کشد، حاکم است.


سایت "ملی-مذهبی" همچنین گزارش داده است که زندانیان، توسط کارمندان زندان و سربازان، با چوب و باطوم، باطوم بفری و لوه سبز، در حالی که دست و پای آن ها به میله آهنی بسته شده، شکنجه می شود.


در جریان شکنجه بازداشت شدگان، گاه متهمان به صورت برهنه و بدون پتو به سلول انفرادی انداخته می شوند.


گویا زندانیان سیاسی در این بین، بیشترین فشار را متحمل می شوند. زندانبانان گاه برای فشار بیشتر بر این زندانیان، اقدام به انتقال زندانیان دارای جرم های کیفری به بند زندانیان سیاسی می کنند.


این گزارش حاکی از آن است کیفیت غذای ارائه شده به زندانیان پایین است و این زندان از داشتن برخی امکانات همچون آب گرم محروم است به گونه ای که زندانیان حتی در زمستان ناچار به استحمام با آب سرد هستند.


از سویی، تخت به تعداد زندانیان وجود ندارد و در بعضی از برهه ها، افزایش آمار زندانیان باعث می شود که برخی ناچار به خوابیدن بر کف زمین شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر