جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ اردیبهشت ۳۱, یکشنبه

جلوگیری از اتمی شدن رژیم؛ مسئله‌ای حیاتی برای آمریکا



به گزارش رادیو آلمان، مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای را تصویب کرده است که در آن نسبت به خطر مسلح شدن رژیم ایران به سلاح اتمی هشدار داده و از رئیس جمهور آمریکا خواسته تا سریعاَ به فشارهای سیاسی و دیپلماتیک علیه جمهوری اسلامی بیافزاید.
این قطعنامه با ۴۰۱ رای موافق و ۱۱ رای مخالف تصویب شد. در آن هشدار داده شد که زمان برای جلوگیری از مسلح شدن رژیم ایران "محدود" است و باید "فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک فزاینده و مداوم" وجود داشته باشد.
این قطعنامه همچنین هر گونه سیاستی را که بر مبنای "تحمل و محدود سازی ایران اتمی‌ باشد" مردود دانست. این بخش از قطعنامه به سیاستی اشاره دارد که بر پایه آن ایالات متحده در دوران جنگ سرد تلاش می‌کرد تاثیرات نظام کمونیستی را در جهان محدود سازد و سیاستی مشابه در مورد رژیم ایران را مردود می‌داند.
این قطعنامه همچنین خواستار آن شد که جلوگیری از اتمی شدن رژیم ایران باید «مساله‌ای ملی و حیاتی » برای آمریکا در نظر گرفته شود.
مخالفان تصویب این قطعنامه را محتمل‌تر شدن جنگ با رژیم ایران ارزیابی می‌کنند.
این قطعنامه در آستانه نشست گروه ۵+۱ با رژیم ایران تصویب شد که قرار است در ۲۳ مه در بغداد انجام شود.
بسیاری از دیپلمات‌های غربی در ضمن امیدواری نسبت به نتیجه‌بخش بودن مذاکرات این نگرانی را نیز دارند که رژیم ایران از مذاکرات برای خرید وقت و دستیابی به تسلیحات اتمی استفاده کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر