جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۸, پنجشنبه

به گفته سفیر امريكا در تل اويو


طرح‌های آمریکا برای حمله نظامی احتمالی به ایران آماده است

دان شابیرو سفیر امريكا در اسرائيل گفت که طرح‌های ایالات متحده آمریکا برای حمله نظامی احتمالی به ایران آماده است و تمام گزینه‌ها در خصوص این کشور مطرح است.

این سخنان سفیر امریکا در آستانه از سرگیری مذاکرات اتمی میان ایران و غرب بر سر برنامه اتمی این کشور صورت می‌گیرد.


امریکا و اسرائیل می‌گویند که استفاده از قدرت نظامی، آخرین گزینه برای جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح اتمی است.


غرب و اسرائیل برنامه اتمی ایران را غیر شفاف می‌دانند و می‌گویند که تهران از راه غنی سازی اورانیوم، در پی ساخت بمب اتم است.


شابیرو پنجشنبه 17-5-2012 در مصاحبه با رادیو ارتش اسرائیل گفت: "راه حل دیپلماتیک و فشار بر ایران از طريق تحریم‌ها بهترین راه برای مقابله با برنامه اتمی ايران است."


او در عین حال افزود: "اما این به معنای مطرح نبودن گزینه نظامی نیست. گزینه نظامی نه تنها مطرح است بلکه طرح‌های نظامی در صورت نیاز به استفاده از این گزینه، به طور کامل آماده است."


آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان که گروه پنج به علاوه یک را تشکیل می‌دهند و طرف مذاکره ایران هستند، از ابزار تحریم به منظور متقاعد کردن ایران برای متوقف کردن برنامه اتمی خود استفاده کرده‌اند.


گفتنى است از اورانیوم غنی سازی شده برای تهیه سوخت راکتورهای اتمی، تولید برق و پژوهش‌های پزشکی استفاده می‌شود اما چنانچه درصد غنی سازی بالا رود می‌توان از آن مواد لازم برای ساخت بمب اتم را تهیه کرد.


ماه گذشته، دور جدید مذاکرات اتمی ایران و غرب در شهر استانبول ترکیه آغاز شد. قرار است این مذاکرات 23 ماه می‌ جاری در بغداد ادامه یابد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر