جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۴, پنجشنبه

استانداری کردستان: قاچاق تنها فرصت شغلی مرزنشینان



نماینده استانداری کردستان در ستاد مبارزه با قاچاق کالا گفت: تا زمانی که زمینه های ایجاد اشتغال پایدار در شهرهای مرزی فراهم نشود نمی توان از قاچاق کالا و ارز جلوگیری کرد.
به گزارش آژانس خبری موکریان و به نقل از منابع آگاه ، احدالله دارابی شامگاه دوشنبه در نشست اعضای کمیته فرهنگی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان اظهار داشت: در حال حاضر شهرهای مرزنشین از وجود واحدهای تولیدی و صنعتی بی بهره هستند و قاچاق کالا و ارز تنها فرصت شغلی مرزنشینان است.
وی افزود: اگر برای جلوگیری از قاچاق کالا در مرزها نیروهای انتظامی و مرزبانان 10 برابر بیشتر از نیروهای موجود شوند و خانواده ها همچنان بیکار باشند نمی توان به آنها گفت قاچاق نکنند و جلوی این پدیده را گرفت.
نماینده استانداری کردستان در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ادامه داد: تا زمینه های اقتصادی در کردستان تامین نشود و خانواده های نیازمند امرار معاشی متناسب با یک زندگی متوسط نداشته باشند نمی توان از قاچاق کالا و ارز جلوگیری کرد. دارابی یادآور شد: در حال حاضر هفت هزار خودرو در کردستان در زمینه قاچاق کالا فعالیت دارند و نمی توان با برخورد با این تعداد از قاچاق کالا و ارز جلوگیری کرد چرا که برخورد راه حل مبارزه با قاچاق نیست.
وی با تاکید بر اینکه مشکل قاچاق را باید ریشه ای حل کرد، گفت: تنها شناسایی ریشه های این پدیده کافی نیست و باید راه حل های مناسبی برای بهبود وضعیت اقتصادی مرزنشینان فراهم کرد تا کاهش قاچاق را شاهد باشیم.
نماینده استانداری کردستان در پایان گفت: تا زمانی که واحدهای تولیدی، صنعتی و بخش کشاورزی در شهرهای مرزی کشور راه اندازی نشوند و زمینه های تحول اقتصادی در منطقه فراهم نشود نمی توان با انجام کارهای فرهنگی در قالب آموزش و پخش بروشور از قاچاق کالا و ارز جلوگیری کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر