جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۲, سه‌شنبه

مسير سخت اوباما در مذاکرات اتمی با رژیم تهران



مجله تايم چاپ آمريکا در مطلبی در باره مذاکرات هسته ای استانبول نوشت، نخستين دور از مذاکرات اتمی با رژيم تهران، مسير سختی را که اوباما در سال انتخابات در پيش دارد، برجسته می کند.
تایم نوشت، از دور اول مذاکرات نمی توان نتيجه گيری کرد، مسير اين مذاکرات برای اوباما مانند انجام جراحی قلب باز است. اوباما در سال انتخابات می خواهد راه حل ديپلماتيک را پيش ببرد و اين در داخل آمريکا تنها درصورتی موفق خواهد بود که اسراييل نسبت به آن ابراز نگرانی نداشته باشد، اما سابقه امر چنين چيزی را نشان نمی دهد.
این مجله نوشت، ميت رامنی، رقيب انتخاباتی اوباما، موضوع ايران را مهمترين موضوع انتخاباتی اش می داند و کنگره نيز در نظر دارد دور جديدی از تحريمهای سخت را تا آخر تابستان عليه رژيم تهران تصويب کند.
بنابراين با توجه به مواضع کنگره و ميت رامنی، و صرف نظر از مواضع اسراييل و اروپا، که از اوباما خواستار شدت عمل عليه رژيم تهران هستند، باراک اوباما در داخل آمريکا نيز چندان جايی برای امتياز دادن به اين رژيم ندارد.
تايم در اين گزارش نتيجه گرفت مشکل بتوان تصور کرد ايالات متحده و اتحاديه اروپا، نظام تحريمهای خود عليه رژيم تهران را در مقابل يک تعلیق ساده غنی سازی اورانيوم، متوقف کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر