جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ خرداد ۷, یکشنبه

با انتشار سخنان جانشنین فرمانده این نیروی نظامی

با انتشار سخنان جانشنین فرمانده این نیروی نظامیسپاه قدس ایران به حضور خود در سوریه برای مقابله با معترضان اعتراف کرد

دبی-العربیه.نت فارسی 

 اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، به حضور این نیروی نظامی ایرانی در سوریه برای مقابله با معترضان این کشور، اعتراف کرد.

خبرگزاری "ایسنا" مصاحبه ای با قاآنی منتشر کرد که دقایقی پس از قرار گرفتن بر روی خروجی سایت، آن را حذف کرد.


جانشین فرمانده سپاه قدس ایران در این مصاحبه گفته است: "اگر جمهوری اسلامی در سوریه حضور نداشت، کشتار مردم آن چند برابر شده بود."


او ادامه داده است: "تا وقتی در سوریه نبودیم، کشتار های مردم آن توسط معارضین زیاد بود، اما با حضور جمهوری اسلامی به طور فیزیکی و غیر فیزیکی جلوی کشتار های بزرگ در سوریه گرفته شد."


وی تصریح کرد: "با وجود تمام اشکالاتی که دولت سوریه دارد و ما برای رفع آنها متذکر بوده‌ایم، اما سوریه جفرافیای مقاومت است و علت فشارهای آمریکا و اسرائیل به این دلیل است که دیدند تصرف آن امکان پذیر نیست."


معترضان سوری بارها از حضور نیروهای سپاه قدس ایران در سوریه برای مقابله با مخالفان بشار اسد سخن گفته اند، اما مقام های ایرانی این خبرها را رد كرده و می کنند. زمزمه هایی هم از حضور قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در سوریه به منظور مشارکت در فرماندهی سرکوب معترضان این کشور، در برخی رسانه ها منتشر شده که به طور رسمی تایید نشده است. مقام های آمریکایی از کمک های لجستیکی و تسلیحاتی ایران به نظام بشار اسد برای سرکوب معترضان سخن گفته اند.


قاآنی در پاسخ به این‌که نیروی قدس سپاه چه نقشی در خصوص "بیداری اسلامی" منطقه داشته است، خاطر نشان کرد: بیداری اسلامی تنها مربوط به نیروی قدس نمی شود، بلکه این نیرو در کنار نیروهای دیگر کار خود را انجام داد و این، ادامه خواهد داشت.


آیت الله خامنه ای رهبر ایران به انقلاب های اخیر در شماری از کشورهای عربی "بیداری اسلامی" می گوید.


جانشنین فرمانده سپاه قدس ادامه داده است: "اگر آمریکایی‌ها و کشور های اروپایی جمع شوند و تمام انرژی خود را صرف کنند، نمی توانند کنفرانسی مانند بیداری اسلامی برگزار نمایند؛ چرا که کسی پاسخ مثبت به آنها نخواهد داد و نیرو هایی در این اجلاس حضور داشتند که حاضر نیستند در کشور خودشان در چنین کنفرانس هایی شرکت کنند و این خیلی ارزشمند است."


وی ادامه داد: "زیر ساخت بیداری اسلامی، اینها است و ولایت نقش به سزایی در آن دارد؛ چرا که اذعان همه ملت ها این است که چون جمهوری اسلامی ایران ولایت فقیه دارد، موفق است ."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر